Klick = godis

Sådär ja, nu har jag införskaffat en ny klickers (den gamla verkade försvinna under flytten). Jag har beställd gratis e-mailkursen från Canis.se om klicker, men har aldrig kommit längre än några dagar i min träning. Så håll tummarna att vi lyckats traska igenom det och som resultat har jag två klickerkloka hundar.

Första uppgift är väldigt enkel, klicka och ge godis, klicka och ge godis. Detta för att hundarna ska koppa klicken med belöning.

Puff verkade fatta vitsen rätt fort. Även om han hade vänd sig bort från mig, vände han sig tillbaka när jag klickade. Hubbe däremot, nja - han fattade att det finns godis. Dock är jag lite osäker om han fattade att klicken och godis hängde ihop :) Nu är han inte heller van vid att träna, så han har ännu inte det där träningstänkandet. Vi får fortsätta klicka några dagar så kanske de lär sig.

Klickertränar ni era hundar? Min stora inspirationssida just nu är Klickerklok - oj, vad man blir träningssugen!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0