Fredag

Vi har bra nyheter från hundfoderfronten. Puff älskar sitt nya mat. Fast nu ska vi inte hurra för tidigt, det har gått en vecka bara.

Då kommer vi till hundträningen. PÅ tisdag börjar jag och Puff fortsättningskurs på agility. Idag har vi varit och tränat lite, och man kan säga så här - Puff är ingen bordercollie i alla fall. Det är inte alltid så enkel att motivera Puff varför man ska hoppa över tråkiga pinnar, när man hellre kan springa igenom tunnlar och klättra på olika balanshinder. Så Puff satt sig på rumpan och såg ut sådär dumm som bara han kan. Huvudet snett och typ helt tomt i blicken "alltså jag fattar ingenting vad du menar nu och jag totalt skiter i om du har godis/pipleksak/kampleksaker/vad som. Jag vill springa genom tunnlar och får jag inte göra det så gör jag ingenting". Perfekt säger jag bara. Så just nu fruktar jag tisdagens kurs. Det är inte alltid så enkelt att ha en hund vars humör förändras lite dag till dag när det gäller att träna.

Men dagens agiträning gjorde att mitt dagens "vill ha begär" har blivit helt logiskt. Och självklart. Det är ju klart att den lilla vita tussråttan som bor hos mig ska ha den här Quido Petz-halsbandet från PoshPooches.

Nu ska jag ta min lilla Diva och börja leka hundspa. Imorgon ska jag ställa ut han på rasklubbens inoff utställning, som faktiskt blir första gången iår jag ställer ut han. Ska bli spännande det med, men framförallt kul att se lite raskompisar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0