Ett steg framåt

I veckan har vi besökt en ortoped i Väsby Djurkliniken. Puff blev friskförklarat och hade inte problem varken i ryggen eller i knäna. Jag dubbelkollade också med veterinären genom att fråga typ 100 gånger om han nu var heeeeeelt säker :) Han måste ha tyckt jag var lite hysterisk. Men skönt att det inte var något
.
Nu återstod det bara hur vi ska börja hoppa då. Den här bloggen verkar gå runt om vår hopp-problem, så jag beklagar. I tisdags var det kursdags igen. Spöregn, lera och matte som hade illfart åkt hem från jobbet. Jag hann tom stanna och köpa en ny jacka som skulle funka i det underbara höstvädret, äta lite snabbt och åka hem från jobbet - allt på en timme. (nu kan jag säga att det tar nästan 30 min för mig att åka hem från jobbet så snabb var jag). Dock gick det liiite för fort, så på väg till klubben var jag tvungen att stanna bilen och dubbelkolla att jag verkligen hade tagit med hunden. Jag skämtar inte - jag stannar bilen och går ut för att kika att han sitter i sin bur där bak. Jag håller nog bli lite senil...
.
Väl i kursen hade vi tur som var bestämt att ha lite teori just den dagen. Så nu har jag bestämt att jag kan bli svensk om jag nån gång få tillfälla att få tävla i landslaget :) Vi har pratat en del om att hur man ska hantera misslyckaden. För att handen på hjärtan, det är inte alltid så enkelt att vara hurtig och glad och pedagogisk med sig själv och se misslyckande som något positivt "man lär ju alltid något nytt!" Att det är OK att bli arg eller ledsen, men att inte hamna i den onda cirkeln.

Hur gick det med hoppandet? Kalasbra! Trots leran tvekade Puff inte på en enda hinder. Kanske det var till och med Puff som behövde höra från veterinärens mun att han faktiskt på riktigt inte är skadat, eller kanske hjälpte massagen. Eller han kanske bara hade bra dag. Vem vet. Som man säger, en gång är ingen gång, så vi får väl se om detta håller.
.
Jag och husse har pratat lite och kommit överrens att Puff ska få börja simträna över vintern. För att hålla upp konditionen när det är minus 1000 grader kallt och frysråttan Puff knappt kan kissa ute och framförallt att bygga upp lite på ryggen och minska skaderisken med tanken på agility men också att vi ska ha något roligt hundgöra även på vintern. (jag har dock inte sagt till husse än, men Puff måste ju ha egen, rosa flytväst från Hurtta, fast man skulle ju kunna låna från hundsimmet också...)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0