Att vara besatt

Ibland är det bara lite för mycket. Idag hag har jag längtat tillbaka till den tiden, då ens största problem var att man inte hade kläder till helgens fester. Att det spelade ingen roll om man sov bort lediga dagar och festade på natten.
Jag har blivit bland annat helt ohälsosamt besatt av att skaffa valp. Jag kolla igenom de mest intressanta uppfödares hemsidor typ en gång om dagen, uppdateras rasklubben hemsida typ hela tiden. Att jag näsintill desperat vill ha en valp har inte minskat mina krav, nehä, det har typ bara blivit värre. Jag måste nog göra regler till mig själv och att jag får kolla valpsaker bara en gång i veckan. Men nu har vi ju inte ens letat efter en valp ett helt år heller.
Jobbet imorgon, och det får bli en jätte tidigt morgon. Mitt på dagen ska jag nämligen möta upp husse och Puff och göra en veterinärsbesök. Tack så mycket för flextiden. Inte att jag egentligen har tid att åka till veterinären, då det är ungefär 1000 saker som väntar på jobbet. Det får bli en tidig morgon och tidig kväll imorgon tror jag.
Saken hör till att man ser knapp husse då vi jobbar om varandra för det mesta och att jag vill gärna flytta. Sisådär 2 år har vi sökt ny lägenhet, men jag tror att vi inte kommer flytta innan vi köper något. Och det är inte aktuellt idag. Jag gillar lägenheten och hundmöjlighterna runt om, men annars suger läget. Hade jag inte bil, skulle jag bli vansinnig. Under veckan har jag även blivit ett år äldre, vilket kommer med en viss ångest. Ni kommer väl ihåg när man var i högstadiet och skrev vad man skulle göra om 10 år. Jo, då pratades om en villa, volvo, 2½ barn och superjobb - och det är inte riktigt.
Den här helgen har jag inte gjort nånting. Ibland när det är mycket, stänger jag bara av och vill inte göra nåt. Och det är som det har varit den här helgen, Jag har knappt flyttat mig från soffan. Ibland behövs det!

Kommentarer
Postat av: Elin

Grattis i efterskott,



Känner igen dem gamla vanliga problemen som man hade förr "att välja rätt kläder till festen" men känner även igen det där valpsökandet, tror jag sökte valp i ett år innan det blev Julius men sen gick det som det gick också .:)

2011-10-18 @ 19:36:32
URL: http://fluffmonster.blogg.se/
Postat av: Anna - Posh Pooches

Valpsjukan är en jobbig sjukdom! Hoppas ni hittar er valp!

2011-10-19 @ 13:29:21
URL: http://poshpooches.blogg.se/
Postat av: Elin

åh mys, då kanske vi ses där! Va ju ett tag sen!! :)

2011-10-19 @ 18:01:03
URL: http://fluffmonster.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0