1. Presentera mig själv

Ja, i den här bloggen skrivs det mycket om Puff, vem är jag egentligen.

Jonna heter jag och är 25 och ett halvt år gammal. Jag kommer ursprungligen från Finland, men har sedan hösten 2004 bott här i Sverige. Under min tid i Sverige så har jag bott olika områden i Stockholm, samt pluggat i Falun två år. Jag är uppvuxen på hästgård, och äger faktiskt fortfarande en häst. Hästen är dock nu "adopterad" av min lilla syster.

4 år sedan träffade jag husse-Johan (fast då var han bara vanlig Johan, ingen husse) och hösten 2009 fick vi Puff. Jag har alltid velat ha en papillon, och de var faktiskt den enda hundrasen jag kunden tänka mig att skaffa. Så en papillon blev det - efter jag hade hjärntvättat den blivande hussen men tjat och hundsnack.

I dagsläget bor vi på utkanten av Stockholm - val som vi gjorde för att kunna skaffa en hundvalp. Att ha en hund och bor här "ute i skogen" är rätt så skönt promenadsmässig, samt att vi har inte alls så långt till brukshundsklubben, men eftersom jag avskyr kommunaltrafik skulle jag inte tacka nej att flytta härifrån. Fast då måste man ha nånstans att flytta till.

Jag har studerad mediekommunikation, men idag arbetar jag med något helt annat. Drömmen och planen är dock, att hitta ett arbeta som motsvarar det jag har pluggat. Vi får se hur det ska gå.

Om jag skulle vara en superhjälte, skulle mitt egenskap vara sovande. Jag kan nämligen sova när som helst och hur länge som helst, oberoende hur trött jag är eller inte är :)

Så det var lite om mig!

Kommentarer
Postat av: Elin

Va intressant, hade aldrig kunnat gissa att du var från Finland då jag inte ens hört någon "dialekt" i ditt prat =) Du har blivit en äkta 08 du :) hihi.

2011-05-21 @ 08:59:14
URL: http://fluffmonster.blogg.se/
Postat av: Alex & Theo

Roligt att få lite mer info om dig även om jag visste en del redan ;)

2011-05-21 @ 14:00:58
URL: http://mylittlemonsters.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0