2011

Nu är vi äntligen där; året 2011. Detta år, som ska bli så mycket bättre än året som gick.

Vi välkomnade nya året hos Puffs dagmatte som hade arrangerat finfin middag för en trevlig sällskap av människor + tre hundar. Jag börjar bli så gammal att jag väljer en middagsfest framför en utekväll på stan. Så himla kul hade vi och tro eller ej men vi höll hos vaken fram tills kl 4! Imponerande minsam.

Hur gick det för Puff då
? Han sov på soffan, på en hög av kuddar. Där hittade man honom i stort sätt hela kvällen. Imponerande att han inte vildade upp de andra hundarna och sprang rally runt lägenheten men icke. Duktiga lilla trollet.

Men som sagt; 2011. Vi har gjort nyårslöften (som förhoppningsviss håller längre än januari ut).

Vi början med det klassiska löftet; hälsan. Det måste bara ske nu är så trött att rulla runt som en köttbulle men ben.

Den andra löften är kring Puff. I år ska vi starta i agilityn. Problemet är bara att vår BK har endast nybörjarkurs och tävlingskurs, men vi är mitt i mellan. Vi får se hur vi ska lösa detta, älskar att gå på kurs och det ger så mycket inspiration för träning också. Men kanske skulle man kunna testa en kurs Tävlingslydnad 1? Jag tycker att det är så häftig att särksild mini-hundarna finns på lydnadsbanor, då det är ingenting som "förväntas" av knähundarna.

Annars vill jag gärna se hur vårt projekt artar sig och vad blir resultatet av det hela, ett flytt önskas också under kommande året. Måste jag bo här ute ett år till (nu har det gått två) så svimmar jag förmodligen. Nånstans vill jag nog också börja matcha ihop jobbliv med det som jag har egentligen studerat. Så vi får se. Men jag hoppas innerligen att 2011 blir bättre än 2010. Jag tror att jag hade kunna sova igenom 2010 om jag hade haft möjlighet, ungefär så trött har jag varit :)

Kommentarer
Postat av: Denisa

middagsfest är så mycket bättre nuför tiden än en festkväll på stan. Tycker jag!



Lycka till mer era nyårslöften.

Vart vill ni flytta? Vi ska eventuellt också röra oss härifrån snart men det är mest för att vi inte har kvar lägenheten efter oktober och känner inte för att bosätta oss lång utanför tunnelbanan.

2011-01-03 @ 13:53:48
URL: http://bizzare.blogg.se/
Postat av: Denisa

Bromma är jättemysigt. Skulle lätt valt detta ställe för all framtida boende. Kanske återvänder hit när jag blir rik o kan köpa lägenhet! Eller ännu hellre hus..



Vi funderar att slå oss ner i Karlstad efter sommaren. Min syster och hennes kille bor där. har några vänner där. Och mina föräldrar bor 45 min ifrån med bil... så socialt sätt känns det lockande.

2011-01-06 @ 07:36:53
URL: http://bizzare.blogg.se/
Postat av: Elin

Usch ja, då vill man verkligen inte ha en pall med hål i ! :S

2011-01-08 @ 17:04:45
URL: http://fluffmonster.blogg.se/
Postat av: Anna Posh Pooches - Baby Boo Tigger Wilson -

Hej



Det gröna Pebbie är 1.25cm brett och jag tror ett XS är Puff's storlek :D



Anna

2011-01-14 @ 16:52:40
URL: http://poshpooches.blogg.se/
Postat av: Elin

Vi kan stänga dörren men vi har ju rätt breda också, vet ju inte hur det ser ut hos er och speciellt när man bor i lägenhet..

2011-01-14 @ 22:35:58
URL: http://fluffmonster.blogg.se/
Postat av: Elin

Ja det finns pudelpromenader i hela Sverige, alla avdelningar brukar arrangera pudelpromenad. Vi tillhör täby/roslagen men det är ju en bit till Täby och en hel del pudlar här i Norrtälje så då skapade vi en egen promenad =) Kanske ska göra det du med??

2011-02-08 @ 16:07:38
URL: http://fluffmonster.blogg.se/
Postat av: Ebba & Molly

SV: Jag ska absolut inte ge upp men samtidigt känns situationen så svår just nu. Allt jag vill är bara att allt ska vara som det var..

2011-03-22 @ 17:54:05
URL: http://dreamingaboutmolly.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0