Efter jul

Vi har överlevt julen.  I år hann jag knappt med julen – julklapparna köptes bara några dagar före julafton och hemmets juldekoration överröstades av all flyttkaos. Självaste julhelgen spenderade vi hos husses släkt i Småland men redan till annandag var vi hemma. Skönt tyckte jag. Puff fick inga särskilda julklappar i år utan fick nöja sig med lite pipleksaker och tuggben och godis. Vi människor fick bland annat presentkort till IKEA, så nu får vi lite ordning hemma i alla fall. Nu på mellandagarna jobbar jag igen, men igår fick jag sällskap av Puff på jobbet, så lite mellandagsmys fick det bli i alla fall. Han trivs som fisk i vatten på jobbet, då det är så många som vill leka med honom. Dock tycker han att sista timmen är lite seg och blir lite rastlös, men vem skulle inte tycka att sista jobbtimmen är lite segare än andra timmarna på dagen.

-

Men annars då – vi tränar på lördager agility med vår nya klubb, Vällingby BK i ett ridhus och det har funkat bra. Skönt att det inte blir ett lååångt vinterbrejk tills utesäsongen börjar igen, och vi kan starta på klass 1 under våren. Om jag vågar det vill säga. Nu gäller det bara att nöta platta tunnel/säcken, allt annat skulle vi klara på banan.

-

Nyårsafton firar vi hos några kompisar på deras nyköpta villa med god mat. Det blir nog rätt så lugnt, så vi har både barn och hundar i vårt sällskap. Deras hund är en bordercollie-blandis som får uppleva sitt första nyår, hoppas det går bra! Puff vet vi sedan innan, att han bry sig inte om varken blixtrandet eller ljudet.

-

Jag ser framemot 2012. Det ska förhoppningsviss bli ett spännande år med mycket nytt som händer och sker runt om. Nu gäller det bara få ordning i lägenheten och komma igång med vardagen, för att hinna med all det roliga som komma skall. Vi hoppas på få tillökning i form av en valp, tävla i agility, mysiga sommardagar på utställning, inreda hemma, hitta ett dunderkul jobb när mitt vikariat går ut till sommaren, besöka några bröllop, få glädjas av andras bebisbesked, ta semester, hitta på roliga saker, och mysa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0