Miljöträning deluxe

Vi har haft miljöträning deluxe senaste tiden.

 

Förra veckan åkte vi till Finland. Resan dit på båten gick bra, Puff skötte sig finfint bland alla människor och sjödoften. Nu har Puff åkt båt redan några gånger, så han är rätt så van liten sjörövare. Väl i Finland sov vi först över hos en kompis till mig som har en Ridgeback-tjej på ett år. Så fint som de lekte – fast mest låg dem på golvet utslagna av värmen. Huss gick bada bastu på äkta finskt sätt, och verkade tycka att det var rätt så skoj. Själv förstår jag inte riktigt vitsen med det.

 

Hemmahemma i Finland och det var fyra dagars statsfestival på gång. Puff fick vara med och se på paraden och satt fint vid våra fötter. Han såg dock en lite chihuahua och då började jag vill leka nuuuuu-gnället – och flickorna bredvid oss tyckte så synd om Puff då han uppenbarligen var livrädd pga paraden (som ännu inte ens hade börjat). Suck. Puff fick även hänga med till parken en kväll då vi umgicks med mina kompisar. Väldigt trevligt, men jag börjar känna mig något för gammal för det...

 

På vägen till båten stannade vi hos några andra kompisar, och Puff fick träffa deras katter. Roligt att folk har dubbelt så stora katter som vår hund är. Härifrån fick vi med lite urstarka chilli som mina kompisar hade odlat – och suget efter en egen uteplats blev bara större.

 

Båten hem gick bra det med, dock var vi alla helt dötrötta. Och om det det inte vore nog med all resandet, kunde vi inte åka hem direkt på morgonen utan då bär det av till jobbet – till och med Puff fick följa med för första gången till mitt nya jobb. Det var ett spännande upplevelse då det hade kunnat gå precis hur som helst. Men Puff var inte riktigt sig själv efter all resande och var trött och lite sliten och sov mest hela tiden och ville inte ens leka med någon. Dock charmade han många och tur nog så är han välkommen tillbaka ifall det behövs.

 

Väl hemma vet jag inte om det var vi eller Puff som var mest nöjd att få krypa ner i sin egen säng.

Vi har självklart inte en endaste bild om resan då vi är världsämsta på att  fota.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0