Hundfoderjungle del 1001

ÄNTLIGEN! Robur har kommit med minihundsmat!

Idag äter kycklingbaserad Advance Mini adult - 28% råprotein & 18% råfett. Och det har fungerad bra, Puff har fått lagom hull vilket då han är lite spinkig (matte önskar hon hade samma issues..) Puffs mage är inte känslig, utan han kan åta vad-som-helst. Men jag har varit nöjd med Advance nu ungefär ett år. Förutom en sak - det är spanskt.

Jag har länge velat byta till svensk foder men problemet har varit foderkulornas storlek. Puff är inte överdrivet matglad och tappar intresse om han tycker att det är för jobbigt att tugga. Förutom om det inte är hans dagliga foder, ex. dagmattehundens superstora foderkulor har han inga problem att mumsa på. Blöta vill jag inte göra, för att minihundarna är inte kända för tandstensfria tänder så tugga är bra. Så det var jag ville är småkulor med bra protein- och fettprosent. Och hellre ris/majs än vete.

Och nu är det här Robur mini Maintenance! Foderkulorna är som ringar (som frukostflingor ungefär). Kyckling, ris/majs -baserad, 27%protein, 17%fett. Och svenskt.

Nu är det inte alla djuraffärer som har hunnit få in det, men tur att husse är i Nacka idag och lyckades hitta en påse i Arken. 

__



Kommentarer
Postat av: Alex

Tack för kramen! Den värmer.



Kram tillbaka :)

2011-08-30 @ 12:28:20
Postat av: Elin

Va roligt! Ska testa dem här framöver nu, så fort jag får hem produkterna =)

2011-08-31 @ 20:39:31
URL: http://fluffmonster.blogg.se/
Postat av: Elin

haha, jag tänkte samma sak till Romeo S

2011-09-01 @ 18:45:45
URL: http://fluffmonster.blogg.se/
Postat av: Anna Posh Pooches

Vi har precis provat fodret ovan till killarna här! Funkar jättebra, varvar med JWB. Klart Puff ska ha ett diva halsband :D

2011-09-02 @ 11:31:33
URL: http://poshpooches.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0