11. Hur jag valde kennel

Att välja kennel tyckte jag var svårt. Men sådana här kriterier hade jag

- Vi skulle flytta till Stockholm precis då vi skaffade valp, och då ville jag gärna ha en kennel relativt nära, för att kunna få så mycket support som möjligt.

- En kennel som inte redan har massor av valpar ute i världen, för att då är valparna fortfarande jättespännande även för kennel ägaren även om den inte skulle vara skönhetsdrottning.

*Kennelägare skulle ha flera års erfarenhet av rasen

*Vilken typ av hundar kennel hade

*Men till slut får man gå rätt mycket på känsla också, känns det att kemin klickar.

 

Till slut hittade jag min underbara Lena från kennel Silkeslena som hade hemma 3 veckor gamla papillonvalpar. Jag känner att jag har fått dunder bra support under alla åren från Lena, och att hon verkligen har varit engagerad hur lille Puff har det. Vi ses lite då och då (mest på utställningar) och har evighetslånga telefonsamtal. Det sköna är att vi har rätt så lik syn på hur en ”perfekt papillon” ser ut, samt även hur livet med en hund ska se ut.

Kennel Silkeslena kan du besöka här

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0