Valvaka

Vi valvakar, precis som stor del av hela landet. Matte har inte röstat, då hon inte är svensk medborgare, men när vi gick med husse ner till vallokalen var Puff iklädd i en blå sele. Dock lite tveksamt om husse påverkades vårt valkampanj.

Ärlighetens namn vet jag inte ens vem jag hade röstat. Det känns lite som att välja mellan pest och kolera när man ska välja mellan olika partier. Jag hade valt något blått förmodligen, fast sen kan man ju börja prata om kärnkraften. Röd har ju Mona Sahlin, och grönt Maria Wetterstrand, så hur kul är det liksom. Samt att jag gillar valfrihet. Och till och med privatisering till viss gräns. Fast samtidigt, är det alltid bra med miljötänkanda. Som sagt, det är svårt. Nästan lika bra att inte ha rösträtt :)

Men rätt intressant det ska bli iaf se, hur livet blir under de kommande 4 åren.

Kommentarer
Postat av: Alexandra & Mira

Hej!



Råkade trilla in hit via en annan blogg och såg att du har en Papillon..hemskt söt är han! Jag har min första pappis nu, en liten tjej på snart 5 månader :-) Kikar in hit snart igen!



/Alexandra & Mira

2010-09-22 @ 18:56:13
URL: http://pappismira.blogg.se/
Postat av: Alexandra & Mira

Hej! Skrev en kommentar innan men det kanske blev något fel, för den kom visst inte med. Skrev i alla fall bara att jag råkade trilla in här och såg att du har en Papillon..supersöt kille! :-) Har själv en tik på snart 5 månader, min första pappis.

Kikar in snart igen!



/Alexandra & Mira

2010-09-22 @ 22:22:41
URL: http://pappismira.blogg.se/
Postat av: Alexandra & Mira

Oj, nu ser jag att båda mina kommentarer kom med ändå..hoppsan :-)



Mira kommer från Chi-Lott´s kennel! Var kommer Puff ifrån? Ser att ni var i Tyresö, jag var ju där och tittade..synd att jag inte visste vem ni var då! Grattis till det fina resultatet i alla fall :-)

2010-09-25 @ 15:46:14
URL: http://pappismira.blogg.se/
Postat av: Alexandra & Mira

Eftersom jag kommer syssla en hel del med viltspår och träna Mira mycket men även ställa ut, fastnade jag snabbt för den kullen eftersom Miras mamma dels har två cert men också är en pärla på viltspår och tränas mycket :-) Ville ha en tuff och framåt tik av den större modellen, och allt det har jag fått..så jag är nöjd! ;-)



Kikade på SilkesLenas hemsida, vilken vacker pappa Puff har!

2010-09-26 @ 10:45:42
URL: http://pappismira.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0