Spa

Idag har vi lekt hundspa då imorgon ska jag ställa ut Puff i inoff i Sollentuna. Så lille hunden skulle bli fin, vit och fluffig såklart. Efter ett bad och hårtorksbehandlig har jag nu en plommondoftade fluffig liten hund. Det finns förmodligen inget vackrare hundpäls än nybadad pappispäls.

Under veckan har vi varit på Ikea och handlat lite smått och gott. Det blev b.la en gosig fäll som skulle ha legat på soffan men den har nu hamnat på Puffs fåtölj. Så gosigt blev det och Puff verkar vara nöjd med sin nya sovplats. Dock har han hittat ett nytt favvoplats här hemma, sängen i gäst/datarummet. Det är sällan vi är där då det är nästan bara husse som använder det rummet när han jobbar vid sin dator så Puff får sova där i lugn och ro. Lille gosnosen.

Så här bjuder jag en bild på nybadad Puff och hans "nya" fåtölj. Puffs ben ser bara rätt konstiga ut. Dom ser ut att vara superkorta :)



Jag måste bara lägga till att vi är rätt så nöjda med vårvädret. Balkongen är helt snö-och isfri så Puff kan få springa runt där vilket han älskar (och skälla på folk som går förbi vilket är mindre roligt). På promenader mötts man dock av slask, vilket inte är så bra kombination med vit långhårig hund men vad gör man. Tur att Puff är rätt renlig av sig och undviker det värsta smutset. I pölar vägrar han trampa på utan tar långa omvägar för att komma runt vattnet. Men det är skönt att man inte fryser så mycket att fingrarna håller på att ramla av när man ger belöningsgodis åt vovven. Det är även mycket snabbare att komma ut genom dörren då man behöver inte klä på sig tusen lager av kläder. Till och med Puff kan gå helt "naken". SKÖÖÖNT!


Den här bilden är från förra veckan då det var lite mer snö kvar på marken än det är nu. Men vårsolen värmer skönt även den lilla fjärilen.

Kommentarer
Postat av: Mimmi & Bamse

Första bilden är helt underbar! :) ja förstår det.. jag borde nästan vara lite trygg med Bamse ute då många är rädda för honom men jag är rädd att de ska göra något mot honom om de får för sig att göra något mot mig. Man vet ju aldrig med människor idag :(

2010-03-12 @ 21:21:25
URL: http://tramsebamse.blogg.se/
Postat av: Elin

Ja, det är ju samma här :) Julius blev ju 1 år i januari och jag blir inte jättelockad av en till valp..förrutom en lite pudelpudding till skulle ju inte skada ler

2010-03-12 @ 22:04:28
URL: http://fluffmonster.blogg.se/
Postat av: kirre

Men gud vilken söt voffa :D kärlek

2010-03-13 @ 10:40:46
URL: http://kirreflikkan.blogg.se/
Postat av: Olga & Becca

Vad fin han blev! Alltid härligt med nybadade hundar! :)

2010-03-13 @ 22:19:52
URL: http://sweetolga.blogg.se/
Postat av: Jimmie och Kingeling

hoppas de går bra på utställningen!! :)

2010-03-13 @ 23:46:17
URL: http://kingeling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0