Puff på lunch

I måndags skulle jag och Puff åka in i stan för att möta husse som kom hem från Göteborgs-besöket. Vi valde att ta en lunch i Himmelska Hundar, en hundcafe vid Karlaplan. Den är inte min favvohundcafe, utan StB är mycket skönare och hemtrevligare, men tyvärr stängt på måndagar. Jag skulle även göra naglar (ja, jag har långa låtsasnaglar som en sann ägare till en liten väskhund)i en salong på Östermalm, så lunch i den delen av staden var mycket smidigare val. När vi kom in till Himmelska höll fyra store schäfrar att avsluta sin lunch med sina mattar vilket var tur för mig då det luktade verkligen hund. Och jag klarar verkligen inte av blöta hund-lukt (och då är hundcafe ju det bästa valet...). Jag kan också förstå att det kommer en del smuts med fikasugna vovvar men det kändes lite för smutsigt i fiket. Näja, alla andra besökare tyckte att Puff är toksöt, maten var gott samt vi var nöjda att husse hade kommit hem efter fyra dagars minisemester så lunchen blev ändå lyckat.

Under tiden när jag gjorde mina naglar så fick Puff en stadspromenad med husse
. Det gillar han då det finns så mycket att lukta och kika på jämförd med hur det är här hemma på landet. Vi var även och hälsade på Puffs uppfödare på hennes jobb i djuraffären och som ni vet så det är sällan man kommer hem tomhänt från sådana affärer. Lite tjurbitar och en leksaksmus blev det den här gången.

Det har väl inte gått att undvika den föreviga debatten
som hettar till igen om "modehundar". Jag är något så less på det så att jag orkar inte ens kommentera riktigt. Vi möter ju rätt ofta fördomar som att vi bara bär runt Puff på armen etc. På sådana brukar jag viffta bort med ett skämt som "ja, vi låter ju han att gå en timma per dag in fritt i lägenheten". Vad ska man göra liksom? Samtidigt har jag ju själv en hög fördomar mot olika raser och olika typer av hundägare så jag får väl ta det att folk har fordomar mot mig.

Kommentarer
Postat av: Marina

Härligt att unna sig lite lyx, fina naglar är härligt! Jag tänkte precis på vad du skrev om olika fördomar mot olika hundar. Det är så mycket okunskap och tyvärr så många människor som inte alls skulle ha hund. Däri ligger det största problemet anser jag. Jag hör mycket tok om både det ena och det andra som instruktör och hundintresserad. Jag har haft en Rottweiler och nu en liten Sheltie så jag vet...

Ha en bra dag.

2010-03-18 @ 14:29:40
URL: http://gallerigavelin.blogg.se/
Postat av: Olga & Becca

Jag har precis börjat spara ut mina naglar igen.

Tar tid och är svårt, de vill ju gärna gå sönder :(

Blir så sotis när jag läser om hur ni går på hundkafé med era hundar... Vill också ju ... :S

Bor i linöping så det finns ju inget sådant för oss! :(

2010-03-19 @ 12:16:50
URL: http://sweetolga.blogg.se/
Postat av: Cruellas sida

Denna eviga debatt...mina hundar skulle frysa hjäl om jag nte klädde på dom när det är 20-30 minusgrader.

2010-03-19 @ 18:11:54
URL: http://crllaue.blogspot.com
Postat av: Cissi

"ja, jag har långa låtsasnaglar som en sann ägare till en liten väskhund" hahaha, jag tror jag dog. fördomar är alltid tråkigt. jag tror man råkar ut för det oavsett vad man har för hund. småhundar behandlas som dockor, amstaff rottis m.m. är farliga, pudlar är tråkiga tanthundar osv osv. synd, men man får nog lära sig att leva med det. :)

2010-03-20 @ 16:13:11
URL: http://ceciliakaye.blogg.se/
Postat av: Patricia & Elwiz

Haha jaa du har en poäng där! Men det är ju så många plagg man vill ha!

2010-03-20 @ 19:15:42
URL: http://elwizdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0