"If Agility had been easy, they would have called it Obedience."

Vår agility-kurstart närmar sig. Den 14:e april smäller det :) Vi har redan fått kursbrevet så det börjar kännas mer och mer verkligt. Just nu väntar jag att husse ska komma hem (pendeltåget är bara en timme försenat idag men han är väl på väg iaf) och blivit inspirerat av agilitybloggar. Det ska bli så himla skoj, hoppas jag iaf. I verkligheten kan det ju gå precis hur som helst.

Jag misstänker att husse skulle också vilja kursa med Puff lite
. Vi hade ju planerat att gå om Fortsättning 1 hos Fria Hundar men inga kursstart/tillfällen passar så bra för oss. Det är bara mitt på dagen på onsdag och fredag samt en lördagskurs. Men eftersom jag har "första ting" på hundaktivering så går mitt utställningsintresse före husses vardagslydnadsträning. För att vem bry sig ju om hunden är olydig, bara den är vacker? :)  Man kan ju alltid lösa detta problemet genom att ha två hundar, en till var och en...

Kommentarer
Postat av: Marina

Söt hund! Kul med agility, det har vi också gått.

Inte riktigt min grej, men Hector älskade det!

Fin blogg. Ha en bra dag. :D

2010-03-02 @ 12:47:29
URL: http://gallerigavelin.blogg.se/
Postat av: Elin

jasså, fanns det i flera raser? =) va skoj! jag har missat det helt..var min sambo som hittade det, haha

2010-03-03 @ 18:28:05
URL: http://fluffmonster.blogg.se/
Postat av: Ellinor

Svar: Jag har varit (är) också galen i Twilight, har läst böckerna säkert 4 ggr på svenska och nästan lika många gånger på engelska, filmerna tycker jag är sådär, visst är de bra men de utelämnar så mycket.

Vad gäller Vampire Diaries så såg jag serien först, och jag älskade den! De första avsnitten var lite sega men den blir bara bättre och bättre för varje avsnitt. Den påminner en del om twilight, men har sin egen charm, och Damon är ju sååå snygg! :)

Böckerna är väldigt olika mot serien, karaktärernas beskrivning stämmer inte alls in på vissa personer så det gjorde mig lite besviken eftersom man till en början såg skådespelarnas tolkning av rollerna när man läste men det gick ganska fort för mig att koppla bort så jag fokuserade mig mer på att bygga upp "mina egna tolkningar" av karaktärerna.

Jag har nu läst de första 5 böckerna och väntar med spänning på att 6:e boken skall komma ut - tror det var i nästa vecka?

Jag vill inte avslöja för mycket men jag tycker böckerna var bra, bitvis kunde de bli lite sega - det var som att handlingen gick lite för sakta - men bitvis så höll man man på att bita sönder naglarna av spänning - och det är många nätter där jag offrat nattsömnen för "bara ett kapitel till".

Handlingen var bra men sista boken jag läste (5:e) var lite skruvad faktiskt - det kändes lite som att författaren fått idétorka och sedan kommit på en skruvad idé som hon utvecklade maximalt. Den slutade lite abrupt också - för bok 6 är en fortsättning på historien så jag hoppas CDON skickar den snart :D

Har du tid över, och känner för att läsa på engelska så rekomenderar jag böckerna, men man blir inte lika vampyrfrälst som när man läste twilightserien första gången :D



Jag skulle nog förresten också kunna tänka mig en snygg Edward Cullen - dock ser min "bokversion" lite annorlunda ut jämfört med Robert Pattinsons tolkning :) Inte för att herr Pattinson är så dum heller - om han bara kunde tvätta håret (!!), raka av sig skäggstubben och på något sätt skaka av sig alla småbrudar som skriker så fort de hör hans namn :)

En annan vampyr jag kan tänka mig att bjuda in är Eric Northman från True Blood - Alexander Skarsgård for the win! :D

2010-03-03 @ 23:14:55
URL: http://www.ellinor.net
Postat av: Ira & Mio

:-) nejdå det e jättekul, själva agilityn är rolig (sen vet jag ju inte vad som ingår i din agilitykurs) men i min så var det test av alla hinder och få dem att genomföra alla hinder och så, man hinner inte mkt på lektionen egentligen... men nu går jag handlingkurs i agility o det är knepigt men roligt :) mkt att tänka på om jag vill satsa på tävla med mio .. om bara för skojs skull då räcker dte bara med att lära sig hinder och ha kul med hunden.. det blir skoj ska du se! :)

2010-03-04 @ 10:02:40
URL: http://luckyprince.blogg.se/
Postat av: Ira & Mio

förresten, var ska ni gå kursen?

2010-03-04 @ 10:05:07
URL: http://luckyprince.blogg.se/
Postat av: Ellinor

Svar: Jag tycker det är ganska charmig dialekt de har i True Blood, men tack och lov för en textremsa med översättning, då det ibland låter som de har hela munnen full med gröt när de pratar :)

Har förresten köpt "Sookie Stackhouse Box" med böckerna som serien baseras på, har dock inte hunnit öppna dem.



Visst är deras kärlek fin i twilight, men samtidigt skulle det vara lite jobbigt att ständigt sitta ihop tror jag :)

Jag är så van att vara självständig så det skulle nog bli några kulturkrockar för min del om det blev aktuellt (fniss).

2010-03-04 @ 10:40:30
URL: http://www.ellinor.net
Postat av: Patricia & Elwiz

haha jag LOVAR att det inte är en till valp eller hund eller så haha :D!

2010-03-04 @ 10:59:19
URL: http://elwizdagbok.blogg.se/
Postat av: Ira & Mio

ok bruksklubb ja tänkte ta det förut oxå men deras tider passade inte med mitt jobb samt tyckte deras upplägg var lite för .. ja jag ville testa alla hinder för att se om mio tyckte agility var kul överhuvudtaget medan deras kurs gick ut på mer teori den första delen (minns ej exakt nu men steg 1 ngt 6 tillfällen bara teori, steg 2 prova på 1-2 hinder etc) jag vill prova alla och se om han tycker dte e kul inna jag lägger ut mkt pengar så jag valde hundens hus som hade agility nybörjare 4 tillfällen och då fick vi prova alla hinder och öven knep över hur man ska få dem att genomföra varje hinder.. mio hade noll problem med alla hinder utom en, men det var flera hundar som hade problem då var det bra för dem det fanns tid och möjlighet göra om och om igen flera ggr vi jobbade två och två... funkade bra.. nu går jag som sagt handlingkursen ,hur man styr hunden på banan..

2010-03-04 @ 12:56:04
URL: http://luckyprince.blogg.se/
Postat av: Patricia & Elwiz

haha han vill själv ha en till hund då han tycker att elwiz inte riktigt är en.. hund.. xD!

Men jag hade inte heller satt mig i bilen och åkt så långt, jag flyger eller så får det vara haha ;D!

2010-03-04 @ 21:32:47
URL: http://elwizdagbok.blogg.se/
Postat av: mitsukai

Ååh så kul med agility, har kört lite på frihand men tänker söka in till kurs nu när våren kommer =)



Ja det är en plåga med de små tänderna, jag borstar, låter henne tugga hårt och använder ett medel som ska förhindra bakterietillväxt. Men ändå går det inte =(

Men efter rensningen så ska veterinären skicka med något som ska vara jättebra, så jag hoppas på det nu!

2010-03-05 @ 01:30:05
URL: http://mitsukai.blogg.se/
Postat av: elsa & emma

Åå så kul med agility, jag och Elsa ska nog ocskå börja med det om vi hittar nån kurs som passar :P

2010-03-06 @ 22:58:13
URL: http://elsahedlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0