Helg!

Skönt med helg även om för mig är alla dagar mer eller mindre lediga. Men nu har vi även husse hemma! Imorgon vaknade vi att Puff skulle kräkas på sängen så tur nog var husse snabb nog att slänga ner han på golvet. Men efter det så somnade jag och Puff om och vaknade efter ett tag och var hur pigga som helst.

Vi var även på utflykt i Bromma Zoo
och hade med Puffs kompis Molle. Det är mycket med bebis-brorsan hemma hos honom så vi tar med honom ibland till promenader och utflykt. Det blev ingen jätte rolig shopping, lite fiskgrejer och godis, men Molle hade med sig sina veckopengar och han fick köpa en likadant labyrint-spel som Puff har. Så på kvällen när vi var hos dom och såg Melodifestifal så var det hårdträning på G :)

Jag provade den röda underbara värmetecken från Hurtta som jag har drömt om halva vinter. Storlek 27 passar perfekt för lille Puff och han ser så snygg ut i rött. Men nix, nu ska vi gå mot våren och sommaren och inte planera vinterjacka köp. Men det kommer bli mitt första köp inför nästa vintern (det är bra att börja planera itid). Husse säger dock nånting om att man måste sälja bort gamla jackor i fall man köper nya vilket jag inte alls håller med. Alla jackorna har väl egen funktion. Den här röda tecken skulle ju vara för att man ser Puff i snön, vilket man verkligen inte gör om han har en vit eller ljusblå-tecke på sig....

Igår lekte vi även hundspa.
Och fönade honom efter badet, något som vi sällan gör. Han blev typ dubbelt så stor med fluffiga pälsen som han egentligen är. Så fin han var. Pälsvård tycker jag är rätt roligt men samtidigt tycker jag att det är skönt med papillons lättskötta päls. Efter en timmes pälsvård och tassklippning och bad började jag få nog. Och en timme på t.ex en pudelpäls är väl ingenting.... Men nu har vi iaf en fin och väldoftande vovve här hemma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0