Snabb uppdatering

Här händer det och sker massor men ingen tid över att blogga. Nackdelen med att jobba, fritiden är nästan obefintlig. Men jag ska uppdatera er lite vad som händer i vårt liv.

Agilitykursen har vi avslutat och Puff har blivit superduktig. Han klarar sig nästan alla hinder galant, dock behöver han lite hjälp med platta tunnel och gungan, samt slalom är lite sisådär. Men av nån konstig anledning har jag kommit på att jag skulle kunna starta i klubbens mini KM i slutet av augusti. Så nu ska vi träna, och träna och träna...

Förra helgen var vi i Jönköping och skulle hälsa på Johans släkt och ställa ut Puff i Trippel Dog Show. Lördagen var det regn och rusk och Puff fick nöja sig med en 2:a pga det gamla vanliga: han är för söt för att vara en kille. Jag har dock knappt läst kritiken annars, då jag fattar inte vart den hamnade.... Söndagen däremot hade vi en domare som gillade små hundar. Det var många som han tyckte var var för stora, eller något för stora. Så det var tur för Puff, som fick en 1:a och blev placerad som 4:e i unghundsklassen. Puff fick ta med sig en stooor röd rosett!

Men Jönköping bjöd på även bra shopping för min kräsna smak. Vi hittade koppel, halsband, billigt mat, godis, borste...

Middsommar ska vi fira i en camping och bo i en stuga
. Dock är det inte så långt ifrån här vi bor så vi är inte riktigt hemifrån vilket ska bli skönt. Jag känner att jag måste hinna med livet också och inte bara ligga och slappa hela långhelgen. Men massa mat har vi iaf, så formodligen kommer jag att rulla till jobbet på måndag.

På tal om mat så har jag även kommit på var Puff ska äta.
Och det faller faktiskt han i smaken också vilket är bra. Han har nu börjat med Orijen Region Red. Mums säger han.

Kommentarer
Postat av: Ira å Mio

Den har Mio fått som godis o han ÄLSKAR DET!! Det är mumsigt säger hanm vi köpte en påse (tror det var 1 kg) flör 15 kr på Hundmässan i julas, då passade det ju bra att testa ngt nytt när det var så billigt.. då tog vi den o den gick verligen hem hos mio, hn jobbade mer än gärna på promenaderna :)

2010-06-26 @ 20:14:37
URL: http://luckyprince.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0