God Natt

Nu ska det sovas här hemma. Molle ligger i Puff:s rosa sovrumssäng och Puff ligger här uppe, mitt i sängen (och nej, han flyttar inte på sig). Husse är på jobbet och kommer inte först om några timmar. Det är lite roligt då Molle "boffar" lite i sömnen, något som Puff inte är van vid. Puff tror nämligen att det betyder att Molle är vaken och att nånting ska hända.

Jag är inte så förtjust att sova ensam eftersom jag lyssna på ljud och är något mörkrädd. Därför trodde jag att det skulle kunna bli bättre om jag hade en trygg hund som alltid sov hos mig, även om killen inte skulle vara hemma. Men det blev bara värre! Puff reagerar rätt lätt på ljud som han hör utanför och ljud som han märker att jag reagerar och då blir det bara dubbelt så hemskt. Eftersom om även hunden reagerar så måste det minnsamt vara ett spöke. Och inte tala om när husse väl kommer hem och öppnar dörren till lägenheten, då är Puff klarvaken. Och skäller. Det är inte så trevligt att vakna mitt i natt när lille hunden plötsligt börjar tokskälla.

Men nu sover vi i vilket fall som helst. God Natt!

Kommentarer
Postat av: Elin

Usch då, hoppas du kunde sova gott sen ialf.

2010-01-27 @ 18:12:34
URL: http://fluffmonster.blogg.se/
Postat av: Denisa

hehe juste det har man ju inte i finskan..då kan jag förstå att det inte är lätt :)

2010-01-28 @ 20:49:24
URL: http://jahdeno.blogg.se/
Postat av: Patricia & Elwiz

Dom verkar gilla den här hemma också, lite fundersamma över det konstiga pipet bara haha ;D!

2010-01-29 @ 11:17:59
URL: http://elwizdagbok.blogg.se/
Postat av: Patricia & Elwiz

haha det hade varit liite häftigt o se en papillon mh-testas :D!

Jag tycker att alla borde ögonlysa o kolla upp sina hundar vid 1-1,5 år, många tränar ju mycket med sina blandraser (och renraser) men kollar inte upp dom oså kanske dom har krassliga höfter eller så.

2010-01-30 @ 13:39:36
URL: http://elwizdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0