Silja Line

Just det, jag har glömt bort att berätta hur det var att åka Silja Line med hund.

Om man utgår från det att Puff är en van resenär
och rätt så oberörd när det gäller miljöbyten och människosamlingar så är det ju alltid enkelt för oss att ha med han att göra. Vi kunde ha med Puff när vi gick runt på båten och även i butiker (dock inte tax freen- som är mer som en "matbutik"). Vi åt utan Puff som fick vänta i hytten, men jag såg att ett sällskap satt vid utkanten av en restaurang med två stora ridgebacks så middag med hund hade formodligen också fungerad.

Det fanns ju en fotograf som ville fota alla barnen på båten och även Puff hamnade i hans kamera. Senare på kvällen blev det lite mer pinsamt, när alla bilderna publicerades och visades på väggen, oändligt massa bilder om barn...och Puff.

Men sen kommer vi till det värsta: sandlådan. Sandlådan hade placerats i "typ i ett rökrum", dock hade man inga glas på fönsterna, men det luktade helt obeskrivligt illa där. Och jag misstänker att det var inte bara hundar som hade kissat i den där sandlådan, om man ska bedömma utifrån lukten. Fy kräks säger jag. Tur att Puff är en kiss-automat; så vi bara lyfte han in och ut ur lådan fort som sjutton.

Att åka med en stor hund måste vara något besvärligare
. Det är ju väldigt trångt nere vid bilarna. T.ex vi kan inte öppna vår bagagelucka utan måste ta ut Puff ur bagaget innan vi åker in i båten.  Så jag ger återigen tummen upp för hundar som går att bära runt!

Eftersom jag känner att jag inte lyckas skriva något sammanhängande text ikväll, avslutar jag en sammanfattning:
åka båt med en hund är inga svårigheter alls.


Kommentarer
Postat av: Diana - Nybliven mamma ♥

Har också en papillon :) Underbara hundar!! Har förresten temahelg hund nu på min blogg med tävlingar jag tror kan passa dig! KRAM

2010-08-29 @ 12:45:39
URL: http://dianasblogg.blogg.se/
Postat av: Ira å Mio

USCH den där sandlådan lät inte kul alls! undrar hur Mio hade gjort...

2010-08-29 @ 21:32:01
URL: http://luckyprince.blogg.se/
Postat av: Susanne och Chanel

Så bra att jag hittade ditt inlägg. Jag har nämligen funderat på att åka med Silja Line om en månad och ta med min Chihuahua. Dom där sandlådorna ser ju inte roliga ut. Har sett dom innan när jag har åkt utan hund och just den biten är jag lite orolig över, men annars verkar det som att det har gått hur bra som helst för dig och Puff :) Så jag tror absolut att jag ska ta med min lilla tjej på resan.

Ha det fint!

2010-09-13 @ 20:02:36
URL: http://chihuahuanchanel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0