Höstens första dag

Imorgon bli det höst på riktigt. Efter en veckas semester (kan man ens kalla en veckas ledighet för semester) är vi nu tillbaka från Finland och imorgon är det dags för jobbet för både matte och husse och dagmatte för Puff.

Hösten kommer förhoppningsviss med nya vindar och det ska ske roliga saker. Just nu är jag nämligen rätt så trött i livet som det är nu, inget roligt sker hur än vi försöker.  Iaf hösten kommer med lite agilitykurs för Puff och husse (en slags nybörjarkurs fast i mindre format, kallas för agility aktivering) men "min kurs", fortsättningsagility börjar inte pga för få anmälningar. Det tycker jag är tråkigt.

Finlands-resa är ett kapitel i sig. Man kan minst sagt säga att det inte gick som planerat och att t.ex vår bil befinner sig i Helsingfors just nu. Men den historian och berättelsen hur enkelt det var att åka Silja Line med hund får jag återkomma med lite senare.  Jag kan bara säga att man måste bara vara glad att man har en urduktig och väl miljötränat hund som inte ens rör en min i trots ibland rätt kaosartade situationer :)

Hos Puffs kennel förväntas det småttingar när som helts
. Och inte vilka småttingar som helst, utan det blir halv mostrar och morbröder till Puff, då Puffs morfar Tintin ska bli pappa.  (Lite roligt, både Puffs morfar och pappa heter Tintin) Ta ett kik hos Silkeslena, snart är dem små underverken här. Ultraljudet ett tag sedan visade tre små korvar.

Nu ska jag njuta av min midnatts-middag, lite nudelsoppa (såg förresten en helt underbar facebook-group: "om inte det vore meningen att man äte midnatts-snacks, varför finns det ljus i kylskåpet").

Kommentarer
Postat av: Elin

Klart man måste köpa om det var på rea ;)



Kul med valpar med Puff uppfödare, du ska inte ha en till liten tuss då? :)



hoppas allt är bra med er!!

2010-08-18 @ 21:29:24
URL: http://fluffmonster.blogg.se/
Postat av: Denisa

Nattmat är gott...

=)

2010-08-19 @ 00:12:25
URL: http://jahdeno.blogg.se/
Postat av: Posh Pooches

Snart kommer Pinkaholic :D Alltid något att se fram emot! Höstens höjdpunkt skratt

2010-08-20 @ 15:40:35
URL: http://poshpooches.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0