It's the end of the world as we know it

Som rubriken säger har veckan varit omtumlamde och vi alla här hemma har fått puzzla om vardagen.

Jag har blivit med jobb som jag har börjat med omgående. Det vill säga att lyxen som Puff har haft att få gå hemma heltid hela 1,5 år är slut. Så från och med i tisdags så har han fått vara hos våra grannar som har ställt upp och tagit hand om Puff medans vi jobbade. Och vilka långa dagar det blir och därför försöker vi komma fram till ett mer hållbart lösning. Så nästa vecka ser det ut som att Puff får testa och följa med husse till jobbet. Problemet är dock att husses jobb är värsta hunddagiset (dvs det finns några hundar som brukar följa sina matter och hussar dit) samt att man sitter rätt öppet där så vi vet inte om Puff kan ta det lungt och låta husse jobba ifred.

Den andra möjligheten är att vi hittar ett underbart hundvakt som vill hämta Puff lite senare på morgonen, ha honom under dagen och lämna han hem nån timme innan vi kommer hem.

Eller att han skulle få plats i hunddagiset som är på väg till mitt jobb (om jag åker bil, vilket jag inte vill göra egentligen...) och gå där halvtid. Då gäller det även att dagiset är bra osv, vilket man måste först ta reda på osv.

Så som ni ser, vi puzzlar här.
Men vi har ingen panik, grannarna har sagt att dom kan ha Puff hur länge som helst samt att Puff är ju så van vid att vara där så det funkar kalas. Men eftersom dom totalvägrar att ta betalt för att ha Puff så känns det inte så rätt att dom måste ha honom så ofta och så långa dagar. Så vi får ser hurdan kombination blir best för oss, kanske halvtid med husse på jobbet och halvtid hos hundvakt (om det då är grannarna eller någon annan, det får visa sig under tiden) eller på dagis. Men vi har iaf lovat Puff att han slipper hamna på Blocket under kategorin "säljes på grund av ändrade arbetsförhållanden" :)

Sedan att vi har lovat
att Puff ska få nåt roligt idag då han har varit så duktig pojke under veckan. Så till djuraffären ska vi. På kvällen ska Puff också följa med oss på en inflyttningsfest, så att vi får använding för hans relativt nya Lundmyr-hoodie.
Vad gör era hundar under vardagarna?

Kommentarer
Postat av: Patricia & Elwiz

Hoppas att det löser sig för er :)!

När jag börjar jobba får nog Elwiz gå på hunddagis eller ha hundvakt alt. kanske följa med husse till jobbet om det går.

2010-04-25 @ 11:17:10
URL: http://elwizdagbok.blogg.se/
Postat av: Becca & Olga

Olga är med mig;) Hon har tur för tillfället eftersom jag pluggar på distans, men det kommer en dag för henne med då vi inte kan umgås 24/7.

2010-04-25 @ 14:08:00
URL: http://sweetolga.blogg.se/
Postat av: Patricia & Elwiz

Vad härligt att han har en granne som han gillar som gärna ställer upp :)!

Ja man blir lätt bortskämd, men samtidigt vill man ju ha jobb och få pengar så man kan köpa fler roliga grejer till dom ^^,.

Jag hoppas på ett jobb där jag kan ta med Elwiz, typ på djuraffär eller eget kontor ^^,.

2010-04-25 @ 22:33:36
URL: http://elwizdagbok.blogg.se/
Postat av: Elin

hihi, va tokigt =) mjuk vs hård päls :)



Mina vovvar är hemma om dagarna, har möjligheten att ha dem sittandes utanför vårt jobb men jag är alldeles för rädd att någon snor våra hundar då.



Dem trivs bra hemma, husse börjar lite senare än mig och jag åker hem på lunchen och rastar dem, så dem är sällan ensam mer än 3h i streck. Känns bra :)



2010-04-26 @ 20:18:05
URL: http://fluffmonster.blogg.se/
Postat av: Anna Posh Pooches

Mina är med mej hela dagarna. Jag har dock dom hos "farmor" en halv Torsdag så dom får gosa extra mycket och leka med bästisen Ola! En Labbe. Det känns tomt även om det bara är några timmar! Man är ju van vid att det är full rulle hela tiden.



Hoppas att ni hittar den perfekta lösningen!

2010-04-28 @ 13:49:04
URL: http://poshpooches.blogg.se/
Postat av: Anna Posh Pooches

Mina är med mej hela dagarna. Jag har dock dom hos "farmor" en halv Torsdag så dom får gosa extra mycket och leka med bästisen Ola! En Labbe. Det känns tomt även om det bara är några timmar! Man är ju van vid att det är full rulle hela tiden.



Hoppas att ni hittar den perfekta lösningen!

2010-04-28 @ 13:49:44
URL: http://poshpooches.blogg.se/
Postat av: Ira & Mio

Mio är på dagis 1-3 dgr i veckan / beroende på hur jag jobbar (tidigare gick han tre fulla dagar men nu har dte varit lite si och så med det) och de övriga dagar med antingen mig eller mormor.. hade gärna tagit med honom till jobbet om det varit möjligt men det funkar inte i vårt fall..

2010-04-29 @ 09:06:19
URL: http://luckyprince.blogg.se/
Postat av: Patricia & Elwiz

Två bagage hade varit perfekt!

Hur har det varit för er på planet förresten, har ni fått ha puffs väska bredvid er eller i knät eller har han varit tvungen o vara på golvet?

2010-04-29 @ 09:09:16
URL: http://elwizdagbok.blogg.se/
Postat av: Elin

Ja, fästingar ger en ångest, speciellt om man har en utställningshund som oss som måste badas ofta :)

2010-04-29 @ 18:44:23
URL: http://fluffmonster.blogg.se/
Postat av: Patricia & Elwiz

Jag gillar inte passformen riktigt heller men de får duga nu under de veckorna som vintern fortfarande är kvar i norrland :P.



När jag åkte till Luleå fick jag ha honom i buren med öppen lucka i knät trots att ja hade personer bredvid mog (som var hundälskare och hade en sheltie haha). Och alla flygvärdinnor gullade med honom och det var rena drömmen. Men påvägen tillbaka till göteborg så var dom skitsura och vägrade låta honom sitta nån annanstans än på golvet trots att det var ledigt 3-4 rader framför mig (satt längstbak själv). Dom påpekade att de skulle sitta andra på sätena senare och då fick inte ens buren stå på ett säte.. :p. Men Elwiz var tyst iallafall, lite gnällig i start och landning sen flåsade han rätt mycket för det blev så varmt inne i buren. Tur att det inte tar så länge att flyga iallafall :)!

Ska försöka fixa en ny flygväska nån gång, som är lite större, den jag har nu är bara 34 lång och 19 bred, han får plats men det är precis xD.

2010-04-29 @ 19:37:00
URL: http://elwizdagbok.blogg.se/
Postat av: Ira å Mio

Tack för ni svarade :) Bromma Zoo var vi i går, storshoppade godis och bajspåsar för 500 kr hu va dyrt det kan bli ibland men mio e nöjd ;) ;) hihi goooodiiiss skriker han

2010-05-01 @ 16:05:09
URL: http://luckyprince.blogg.se/
Postat av: Patricia & Elwiz

Det kanske kan vara något för oss också, fast elwiz gör verkligen allt för o få tag i leksakerna. Han hade nog rivit hela lägenheten eller tagit något förbjudet xD. Han har en förkärlek för strumpor.. :P

2010-05-01 @ 20:07:21
URL: http://elwizdagbok.blogg.se/
Postat av: Marina

Det bästa med mitt jobb är att jag inte jobbar så många dagturer, och inte hela dagar då heller.

Jag målar hundporträtt på beställning. Jag tar 300 kr. Måtten från 18 x 26 cm och uppåt, lite beroende på vad jag har för akvarell papper, men det gör man upp innan. Vid intresse är det bara att höra av sig. :D

Ha en bra dag.

2010-05-02 @ 13:53:35
URL: http://gallerigavelin.blogg.se/
Postat av: Anneli

Vilken tjusig kille Puff är. Hoppas det går bra för honom på husses jobb. Och grattis till nya jobbet. Finns det några bra hunddagis i närheten där ni bor? Är det inte väldigt dyrt att ha hund där?

2010-05-02 @ 17:12:36
URL: http://hundisthlm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0