Hopplöst

...är nog det ordet jag kunde beskriva gårdagens agilityträning. Man kan iaf säga att det gick som väntat. Puff tänker inte hoppa. Han fattar liksom inte varför man ska göra det, det gör myyyycket snabbare att bara springa under. Så vi fick bokstavligen börja från gräsrotsnivån men hopphinder och ska ta en sväng till klubben under veckan för att träna hopp. Dock det började bli bättre och bättre mot slutet och det kändes som att han började fatta att hela grejen med det där med hopphinder är att man ska faktiskt hoppa över, inte hitta alternativa resvägar.

Mer än vanliga hopphinder fick hundarna prova på däcket
. Det tyckte Puff var hur läskig som helst och ville gärna stå tassarna på däcket och titta igenom. Inte så lätt att hoppa då, men efter lite om och men kom Puff igenom iaf.

Tunnlarna gick bra
. Den "vanliga" raka tunnel var ingen problem då Puff har ju lekt med en sådan tunnel sedan han var valp, men böjda tunnel där man inte kunde se ljuset tyckte han var lite otäckt. Så då fick matte krypa delvis in i tunnels utgång och ropa på Puff som stod med instruktören vid tunnels ingång redo för att springa mot mattes röst som hörs in i tunnel. Så efter några gånger a la "matte i tunnel" så blev det bra och Puff hade inga problem att gå i det böjda tunnel heller.

Och Puff han verkade tycka att det var rätt roligt. Iaf fick han fnatt (hela 2 gånger...) och sprang till banan brevid och hälsade på pudlarna som tränade lydnad.... Något pinsamt kan man tycka. Våran nybörjargrupp var rätt liten vilket är bra då man hinner mycket under 2,5 timmar långt kurstillfälle. Och jag lovar, det är mycket att lära sig. De andra deltagarna var en sheltie, jack russel, irländsk setter och dalmatiner. Vi har inte gett upp hoppet än och siktar mot championat i agility - eller kanske ska vi börja med att sikta mot att lära Puff att hoppa över hinderna och inte springa ut ur banan. Men det kommer...

Kommentarer
Postat av: Patricia & Elwiz

27,5 cm men då äre precis runt halsen liksom :)! Skall beställa en i Medium för det är fler som tyckt att L blir för stort :D!

2010-04-15 @ 23:11:35
URL: http://elwizdagbok.blogg.se/
Postat av: Patricia & Elwiz

haha jaa det är alltid kul o veta hur stora dom är, försöker mäta en gång i månaden så man ser hur mycket dom har växt men nu på senaste har jag glömt av de xD.

2010-04-17 @ 20:50:06
URL: http://elwizdagbok.blogg.se/
Postat av: Patricia & Elwiz

kan jag iförsig göra, en jag är så sjukt rädd att någon skall ta honom xD. Har ju hört skräckhistorier om folk som aldrig fått tillbaka sina hundar trots att personen verket hur bra som helst :P.

Men jag skall höra runt mer med grannar och släktingar, i värsta fall kunde min moster passa honom också men det känns lite taskigt för hon skall redan passa Gibzon och Pigge. Men jag hittar säkert någon iallafall! :D

Skall höra med dom på hundhuset, någon kanske kan tänka sig att iallafall gå ut med honom lite då och då :)!

2010-04-18 @ 11:07:38
URL: http://elwizdagbok.blogg.se/
Postat av: Patricia & Elwiz

Jag står o väljer mellan Robur och Standardt, tror jag väljer standardt då innehållet verkar bättre :). 149 kr för 2 kg är inte dyrt heller, räcker ju en månad :D!

Jag brukar droppa i lite laxolja i maten för pälsen och trampdynornas skull!

Hoppas Puff fortsätter gilla sin mat, har hört bra om acana :).

2010-04-19 @ 12:45:57
URL: http://elwizdagbok.blogg.se/
Postat av: Denisa

Vart har du börjat jobba? Är det på heltid? Ja jag vet, vi lever som en småbarnsfamilj! Det är svårt att få vardagen att gå ihop ibland. Om jag får jobb, eller snarare NÄR, så har vi Markus mormor som bor fem minuter härifrån som vi kan lämna Wilma hos om det krisar. Markus jobbar skift nu så han är borta 4 timmar på morgon och 5 timmar på kvällen, så det går nog ihop till en början iallafall.



Synd att vi inte bor närmare, då kunde vi lämnat hundarna hos varandra när det behövs ;) Håller med om hunddagis, verkar inte kul att behöva lämna hunden där 5 gånger i veckan.

2010-04-20 @ 21:49:39
URL: http://jahdeno.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0