Framtidsplaner

Jag har även lyckats anmäla Puff till Jönköpings Tripel Dog Show i juni. Dock för oss blir det bara 2-dagars utställning (lördag & söndag). Det kändes säkrast så då jag har ingen aning hur nån av oss kommer att jobba eller om någon av oss kommer jobba då. Husse kommer ju från Jönköpingstrakten så det blir två flugor på en smäll att åka dit och ställa ut/hälsa på husses kompisar och släkt. Och jag har till och med varit så snäll och lovat att husse inte behöver följa med på utställningen, inte i alla fall båda dagarna. Det tyckte jag var snällt, fast jag misstänker lite att till och med Puffs farmor och farfar vill komma och se Puff i ringen. Då får vi hoppas att det går bra för han.

 

Men före Jönköping är det några andra utställningar, bland annat i Österbybruk i Uppsala. Det ska bli trevligt om man skulle lycka spana in några bloggbekanta, det ryktas väl iaf att fluffmonstermatte ska dit. Sedan är det ju en utställning i Avesta och efter en snabb undersökning via google så tar det ju inte allt för lång tid att åka till Avesta från oss. Och pappisar skulle ha en brittisk domare om jag inte minns helt fel. Husse har ju tjatat att vi ska ta ett sommarstugasemester till Dalarna så kanske man kan ta två flugor på en smäll här också. Vi bodde ju förut i Falun och en sommar åkte vi en äkta svensson-campingsemester och bodde i en pytteliten stuga en natt. Nu när vi är hundföräldrar så tycker vi att det vore väl bra för Puff att komma iväg till en sommarsemester också J

 

På fredag åker vi dock på minisemester upp till Norrland som jag har nämnd tidigare. Vi ska nämligen bli faddrar åt Puffs kompis Molles (människo)lillebror och dopet ska äga rum i Kramfors. Det ska bli spännande att åka så högt upp, har knappt varit norr om Gävle. Och Puff åker såklart med. För oss är det lättare att ta med honom än att lämna bort han flera dagar. Han är också så van resenär att han bryr sig inte så mycket om miljöbytet heller. Under sitt 1,5 åriga liv har han hunnit åka: personbil, taxi, båt, flygplan, personbil som dras av bärgarbil, buss, tåg i olika slag (vanlig SJ-tåg, tunnelbana, pendeltåg), hundvagn, hundväska och magväska. Så man kan säga att Puff är miljötränat till hundra. Som knappt 3 månaders valp var han mer eller mindre tvungen att följa med att julshoppa, fast han sov mest i bärväskan då. Men efter det har han varit med båda i innerstad i folkruset samt ute i öde skog.


Kommentarer
Postat av: Becca & Olga

Vad är jönköping tripel dog show!? Är det stort, har de annat än utställnings också?

2010-04-07 @ 20:00:07
URL: http://sweetolga.blogg.se/
Postat av: Patricia & Elwiz

Haha då verkar det vara ett väldigt användbart trick då :D!

2010-04-08 @ 11:12:31
URL: http://elwizdagbok.blogg.se/
Postat av: kirre

om du fortsätter skrolla neråt i min blogg så ser du att jag har två små hundar den ena på 3.5kg och den andra på 6 kg.

och inte har jag en "rycka i kopplet" hund för det.

jag har en snäll tik på 17 k vid namn madiza som klicker tränas,går lös oh ledig ute utan problem som leker med små hundar,stora hundar,barn och pensionärer helt utan problem.

hon är en tvätt äkta shitbull,köpt som pitbull men är blandras av gud vet vad. en klockren muskelhund som är mycket lyhörd och förarvek.

precis som mina andra pitbull bastarder jag ägt innan har varit. jag har även haft reggad kennel på rottweiler,devillusions kennel hette vi. hade 4 st trevliga rottisar som va mycket rastypiska vad de gäller kamplust och motor. men inte vad det gäller dåliga nerver och hett humö.

vad små folk ute på gatan gör är det som skriv i media.

det är dom som tar fram hundarna som ger resten av oss mer seriösa dåligt ryckte.

varav alla rasförbud.

det togs upp om rasförbud i oktober 2005 där skk hade en ganska avgörande röst.

de valde att inte säga nej till hundar av "kamphunds typ" och därmed finns de kvar på marknaden.

jag anser att de man kan göra för att hjälpa oss som är seriös ai hundägandet och för att hjälpa raserna som finns det är att man tar bort ex blocket som ett val att annonsera bort sina valpar på,att man snurper åt dem där de gör ont.

då kan inte mohamed 15 år i rinkeby ta fram 40 hundar om året som åker runt bland hans kompisar och som äter vavvor och andra små hundar eller som biter grannens barn.



hårdare regler för att hålla hund helt enkelt oavsett ras eller härkomst.

att sverige är så slappt som det är det är bara pinsamt och jag hoppas att de löser sig till de bättre utan att folk ska behöva vara rädda för en hund av kmaphunds typ bara för att de läser skräp i media.

2010-04-08 @ 13:48:36
URL: http://kirreflikkan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0