Dagens klagomål

Usch så tråkigt. Jag har en hemmadag som vanligt och som sällskap har jag fått två gubbar som ska byta allt som har med el att göra här hemma. Skit tråkigt. Puff vill vara med dem och när det inte går så bli har så rastlös. Och skäller. Just nu är vi inburade i sovrummet och utan internet då vardagsrummet där själva internetgrejen står är strömlös. Så vi får skriva på world och lägga upp detta klagobrev senare. Hatar när man ska ha bygg-gubbar hemma, man kan liksom inte riktigt göra nånting utan bara försöka hålla sig undan. Helt plötsligt får jag känslan att jag måste baka muffins (som jag skulle göra till lördagens dop) eller se på TV (det är ju Rachel Ray och Våra bästa dagar som kommer på föremiddagar). Nu har vi hunnit spela labyrintspel några gånger och nu leker Puff sitt favvolek: kasta tuggben ner från sängen och skälla så länge att någon (matte) lyfter upp det. Elgubbarna kommer förmodligen snart bli galna på lilla skällapan.

 

Idag är det öppet träning, onsdagsträning, på brukhundsklubben. Förra veckan var vi alldeles för sega för att gå och idag riskerar jag bli lite för sen eftersom jag måste fixa en sak på eftermiddag. Surt, eftersom redan nästa vecka börjar själva agilitykursen och det hade varit trevligt att träna lite inkallning och kontaktövningar i den nya miljön med massa störningar (hundar). Men det positiva är att agilitykursen äntligen börjar!

 

Annars är det igen lite synd om mig. Jag har haft arm- och fingervärk nu kanske en vecka ungefär. Jätte konstigt är det, det typ sticker och har sig, mest i vänstra armen och handen. Dock ingenting har svullnat så det känns inte helt livsfarligt, men lite konstigt och framförallt obehagligt är det. Husse hemmadoktorn påstår att det kommer från nacken och jag måste erkänna att jag känner mig ungefär så stel som en dam i äldre pensiönarsålder. Hemmadoktorn och hypokondriten i mig har redan hunnit lista ut alla sjukdomar som innehåller värk i armarna, allt från diverse muskel- och blodsjukdomar till någon djungelsjukdom som leder till att man måste klippa bort hela armen. Det vore ju nåt….


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0