Presenttips :)

Snart är det dags för min födelsedag och därför tänkte jag göra en liten lista av de sakerna som jag samlar i mitt kök. Man vet aldrig om någon av mina nära och kära behöver lite presentinspiration...

                                                                                                                                                                                  Vi börjar med Kosta Bodas Mine-serie.

Det är långt ifrån alltid jag har gillat dessa tunga drickglasen samt skålar, men idag finns det några glas från denna serien hos mig. Men enbart rosa.

Jag tycker nu att det är väldigt vackra och se på, och ser väldigt fina ut i ett väldukat bord men har dock inte ändrat min åsikt att det är inte så lätt att dricka ur dessa glas. Men i detta fall får utseende gå före funktion.

Några skålar från denna serien skulle nog också kunna hitta sin rätta plats i mitt kök.




Iittalas Essence-seriens vinglas är däremot otroligt vackra. Några sådana har vi inte hemma för tillfället, men i framtiden jag önskar att äga en full sätt såväl vit- och rödvinglas.  




                                                                                                                                                                                                                    

Next in line: Iittlas Ultimate Thule-serie. En äkta mormor-känsla. Lite gammaldags, men väldigt vackra tycker jag.


















Mumin-muggar från Arabia.  Man måste bara älska dom. 





























 Höganäs Trekantig-serie tycker jag är fin.Vi har några svarta trekantiga tallrikar och hoppas för flera :)

Även skålarna från denna serien är väldigt snygga.












Vi äter med Fiskars Functional Form-bestik. Dock är våra matt-metal (på bilden är dom mer glänsande).

Dom är fina, dock har jag inte lyckats hitta dom från en vanlig butik här i Sverige (finns dock att beställa via nätet) så vi brukar passa på och köpa nya bestik när vi är i Finland.






















Så här ser det ut på vårt matbord när vi har mysiga middagar :)


Kommentarer
Postat av: Maija

Me saatiin häälahjaks yks tollanen Kosta Bodas vati :)

2009-10-22 @ 08:49:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0