MysPuff

Hos oss är det ingen lugn och ro i hundfronten heller.

Igår besökte vi veterinären för 1-års vaccinering. Puff betedde sig hur fint som helst även matte han varna sköterskaflickan att Puff kommer att bitas och skrikas och göra allt som står i hans makt för att slippa sprutan. Men icke då - där stod han på bordet med en trapp runt halsen (för att alla människofingarna skulle sitta kvar efter sprutan) och gjorde absolut ingenting. Duktig lill-grabbe. Dock dom hade glömd att skriva en liten grej (serienummer till själva sprutan) på Puff:s pass och den vanliga vaccinationsintyg och jag vet inte om jag vågar riskera att vi kommer stötta på problem för att serienumret saknas så husse få åka tillbaka och be dom att fylla på den också.

Imorse hittade vi också årets första fästing på Puff. Den var fortfarande helt platt, så den hade nog inte suttit fast så länge. Men hård den satt, det gick inte att ta loss. Vi lyckades dock dela den krypen, men en liten bit sitter kvar i hunden. Panik. Men vi fick höra att han överlever nog ändå även en liten fästingsbit sitter fast på han.

Puff:s Puppy Angel-regnoverall kom äntligen igår. Den passar rätt bra, en liten extra halvcentimeter skulle inte skada dock. Men han blir så fiin i den. Jag är bara lite orolig om den är för lång i magen och Puff lyckats kissa i den. Så håll tummarna för att det ska funka - annars går det nog att lösa (man behöver inte t.ex stänga av magen helt och hållet hela vägen. Bilden kommer så fort jag orkar fixa ordning i kameran som ligger nånstans gömd i byrålådan.

Vagnbeställningwn går också framåt. Jag skickade mail dit och undrade hur går det med min beställning och fick höra att dom hade lyckats tappa bort min beställning. Men idag ska vagnen har skickats så den kommer nog precis lagom till helgens inoff i Sollentuna.

Puff har också fått ett nytt "blink" (en sån liten "rör" som sitter fast i halsbandet och blinkar så att vi ser vart han är i mörkret). Grannarna tyckte att han såg ut som en amerikans polisbil --> en svartvit hund med ett blå/röd blink-ljus :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0