Måndagsgodis

                                                                                                                                                                                                 Idag har vi besökt Bromma Zoo och mötte där även Puff:s uppfödare Lena med sin fina Linux.
Vitakraft Beef-Stick Salami






Vi köpte bara massor med godis och tugg b.la Beef Sticks (Vitakraft)i olika smaker som är i princip det enda godiset som man kan vara helt säkert att Puff vill äta och som är lätt att ha med sig.






Jag var även ute efter torkat fisk eftersom har velat länge testa om Puff skulle tycka om det.   Jag hittade en intresssant norsk godis - Provit: Go'biten 100% ocean fish.  

Som ni kan se på bilden så själva godiset ser ut som crutongs vilket är bara bra - lätt att äta när man är en liten hund som inte kan tugga och gå samtidigt :) Men godiset luktar otroligt gott - som en riktig fisk och har alltså inte den där äckliga "låtsas-fisk"-lukten.


När det gäller hundgodis hos oss så gillar jag "naturgodis" där mottot går "vad äckliga det är desto godare". Vovvechips och leverplattor - inte tala om alla torkade tjursnoppar och gristrynen som ligger på golvet hos oss.

Som en vardagsträningsgodis har vi Frolic och Beef Sticks, sådana vanliga pressade levergodis vill Puff inte ens lukta på.


Och godisinlägget är bra att avsluta med lite viktsnack :)
På Bromma Zoo vägde vi Puff och vi måste nog tro på det vi ser. Vågen har stannat på 2,7kg. Våran lille prins.

Nu ska jag nog bädda ner mig i sängen med Harry Potter och Puff. Husse jobbar kväll så han kommer inte hem på ett tag - tråkigt. Ibland känns det att man går om varandra och knappt ses även man bor ihop, men sånt är vuxen-livet.

GOD NATT

Kommentarer
Postat av: Anonym

Heej :)

Jag har nu igång en hel del underbara tävlingar.

Kanske något som just du skulle vilja vinna

eller kanske något du skulle kunna ge bort till någon av dina nära och kära.



Kika in på länken och var gärna med:)

http://millahoman.blogg.se/2009/august/tavlingar.html



Är du int intresserad är det bara ta bort den hära kommentaren :)

Kramar //M

2009-09-08 @ 02:44:55
Postat av: Alisa -[Amor Vincit Omnia]-

Ja men visst är det så:) Man tänker inte på det men sätter man sig ned och verkligen studerar det så är det så:)

2009-09-13 @ 10:32:05
URL: http://alisagonzalez.se
Postat av: Anna

Jag är ingen mästerfotograf men jag vart nöjd med bilderna. Prova och lägg gärna ut som sen så jag får se hur dina blev!

2009-09-13 @ 12:02:26
URL: http://poshpooches.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0