Inoff Gubbängsfältet 2009-09-12

Som sagt så var vi på inoff på Gubbängsfältet förra helgen. Efter en låååång vänta (enligt mig så är det inte OK att domaren lyckats bedömma ca 12 hundar/timme på en inoff....) kom vi äntligen till ringen. Och Puff som hade gått super fint och duktigt utanför ringen började leka ålande marsvin i ringen. Han ville bara nosa och nosa och nosa och nosa. Tror faktiskt inte att han gick en enda meter som en riktigt hund. Superroligt. Men Puff var fint på bordet så helt hopplöst var det väl inte.

Puff blev i alla fall 2:a och kritiken var inte heller något man måste skämmas på:

                                          "11 månader hane i bra storlek.
                                               Fint huvud, stora fina öron.
                                      Bra hal. Plan rygg. Ngt sluttande kors.
                                                Moderata vinklar runtom.
                                                     Rör sig gott runtom"



Tur att vi hinner iaf en inoff innan Stora Stockholm så vi får träna "att-gå-i-ringen" Nu är det dockPuff:s uppfödare som får ta Puff, jag blir bara irriterad på han och då blir det ju inte mycket bättre för det.

Och på lite shoppingsnack: min vagnbeställning har inte ens blivit skickat än - efter två veckor. Usch vad segt, jag som hade hoppats att vagnen skulle komma innan vi ska till Sollentuna nästa helg men det börja se något hopplöst ut.  Och min finfina Puppy Angel-regnoverall verkar sitta fast i posten nånstans här i Sverige. Jag tror att posttanterna hatar mig - det är alltid nåt krångel med mina paketer. Jag hoppas att den kommer snart, jag vill nämligen se hur storlekarna ser ut på det märket. Jag har spanat in en fleecetröja från samma märket, men vågar inte beställa det än innan jag ser om de har små eller stora storlekar. Men snart.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0