Bloggtorka

Hej igen - det var ett tag sedan jag skrev sist och det har hunnit hände en hel del.

I lördags var vi på Small to Big och lunchade (älskar deras foccacia med lax i - mums). Det var en bra vistelse till Puff: hundbesökarna var lite större än dom brukar vara och så snälla så att till och med Puff vågade fram under mattes stol och hälsade på dom Stora. Lillen börjar bli modigare och modigare. Iofs igår i skogen vågade han knappt gå förbi två bärplockare :) Stackars har aldrig sett människor som kryper i buskarna....

I söndags började vi vår Fortsättningskurs 1 - så himla kul. Andra deltagare var minns dubbelt så stora som Puff men Puff brydde sig inte den lilla minsta att vara bland stora. Och han till och med lydde matte och husse något bra - även om vi inte riktig litade på att han skulle kunna vara lös utan fick gå med långlina. Men nästa gång ska han få vara lös - nån gång måste man ju testa. Han kunde ju gå lös så himla fint innan han blev stor och modig och flickkär nu i augusti.... muurrr. Men det är så roligt att ha små uppgifter som vi ska träna hemma nu tills nästa gång - man känner sig mycket duktigare hundägare :) Nu kör vi fullfart med kontaktövningar och tränar "stanna" och jag måste säga: det ser inte alls så illa ut.

I måndags jag följa med en kompis till Ikea en snabbis bara. Jag behövde ju inget särskild så trodde inte att jag skulle komma hem med så mycket grejer. Usch så fel som man kan ha. Puff fick också något gulligt - jag ska försöka fota ikväll så att ni kan få se. Har man en hund ska det såklart tas händsyn i inredning :)

Men nu-->tvätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0