Tentaplugg eller?

Det är livsfarligt att tentaplugga! Min typografi & grafisk design tenta spökar och väntar mig på onsdag och jag pluggar som en tok - för det mesta iaf. Ibland tar jag lite paus och webbshoppar, hundgrejer såklart.

På den här veckan väntar vi hem vår fleecebeställning från Posh Pooches. Det är en Puppia Amore-fleece i lila och Pirate-fleece från Puppia Angel som ska trilla ner genom postinkast vilken dag som helst nu. Hoppas storlekarna passar Puff, jag hade ju lite svårt att bestämma mig om jag skulle ta M eller L.

Men det räcker ju inte med två fleecetröjor! Så från Tradera har jag vunnit en olivgrön varm mjukisoverall med gulliga apor på (helt ny). Den ska också vara här hemma under den här veckan.

Och julbeställning har vi också gjort. Så klart. En tomteoverall från Puppia ska Puff få från Posh Pooches det med. Dock var dom slut på lager så det tar en stund när man måste beställa dom långt ifrån.  Men det är iaf nästan två månader kvar till jul så den hinner nog komma innan vi åker till Finland.

Och igår kväll kom jag på att Puff skulle passa perfekt i lila. Jag är själv inne i en lila period så det var nog en naturlig övergång att även hunden ska klä i lila. Amore-fleecen ska ju komma i lila. Så till min julbeställning la jag till en Puppias soft harness-sele i lila. Puff har ju en Puppia-sele i sky blue men det passar ju inte med allt samt att vi börjar tröttna på den färgen lite :) Men nu är det ju så att Puff brukar ha sele när vi är på flexipromenad och Puff:s flexi är blå också. Jag har dock redan googlat och det finns en svart/lila-flexi också som nu har hamnat på vår shoppinglista.


När jag väl har kommit igång så är det svårt att stanna. Igår var vi på skogspromenad i det smutsiga, blöta höstskog. Hur mysigt som helst - tills vi kom hem. Lilla vita hunden var allt annat än vit och mysig. Jag är en av dom människor som egentligen inte borde skaffa hund då jag hatar hundlukt och smutsiga hundar :) Så nu har jag återupptagit mitt jakt efter en regnoverall. Vill inte ens veta hur det ska bli annars när all snöslask osv ska komma. Jag är ju kär i Hurttas overaller (den lilla finska som jag är) men sport-serien är alldeles för bösig för lille Puff. Här om dagen var jag dock i Djurmagazinet i Bålsta och pillade på Pro-seriens overaller och dom såg betydlig mycket mer slimmade ut. Storleken 252 var som natt och dag tyckte jag. Samt att jag kan tycka att Pro-serien är något snyggare också. Dock kostar den nästan dubbelt jämfört med sport-serien. Men vad ska man göra? Så om vår spinkiga lille Puff passar i en pro allväderoverall så en sån ska han få. Så håll tummarna, jag hoppas verkligen att vi kan avsluta vår overall-jakt. Någon där ute som har erfarenhet at Pro-serien?

930277 Hurtta pro Brun overall



Kommentarer
Postat av: Elin

Åh va roligt! Så då ska ni dit med :)



Jag har själv en hurtta overall..lite besviken på den.. För det första är hålet alldeles för litet för kisseriet (om man har en hane). han kissar nästan direkt in i overallen. Sen så sitter benlängden på halvfjång så det blir tovor...



Hoppas den passar bättre på din ras.



2009-11-02 @ 20:20:35
URL: http://fluffmonster.blogg.se/
Postat av: Patricia & Duke

Jaadu, dom har ingen aning alls :D! Först tippade dom på att ja inte skulle bli så stor då min mamma var rätt liten.. jag vägde 4 kg då dom hämtade mig, några veckor senare vägde jag 10 kg, sen 13 kg..sen 16 kg och nu 18 kg.. hamnar väl kanske på en 25-30 i slutändan? Time will tell :D!

2009-11-03 @ 17:36:25
URL: http://dukesdagbok.blogg.se/
Postat av: Elin

hm..bra fråga..den är svart och röd ialf :) hihih

2009-11-03 @ 20:56:22
URL: http://fluffmonster.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0