Livstecken

Vad länge sedan det var. Fattar inte vad tiden försvinner. På den här veckan har både matte och husse jobbat alldeles för långa dagar så Puff har fått vara hos sin kära vän Molle. Det känns att man inte hinner med nånting. SUCK. Nu ska jag också ha inlämning på ett skolprojekt början av nästa vecka och det projektet är inte riktigt klar än. Då måste jag också har lämnat in restuppgift från mina frånvaron under förra kursen samt att jag ska jobba... Tidsplanering, det är inte min bästa egenskap.

Så här har det inte hänt så mycket, vi har sovit, lämnat Puff, varit på jobbet, hämtat Puff, kommit hem, sovit....Så himla tråkigt. Fast samtidigt är det skönt att jobba lite, lite omväxling samt att det faktiskt är rätt roligt på jobbet. Och inte tala om att jag har massa olika saker till min att-göra-och-köpa-lista så lite extra pengar skadar aldrig.

Just nu närmast i framtiden planerar vi ett veterinärbesök för att kolla Puff:s knäna och ögon. Det är ju meningen att Puff ska gå i avel i framtiden och då är det ju viktigt att man har perfekta knän och ögon. Men det ska väl inte vara nån problem, men lite spännande kommer det att bli iaf. Vi ska försöka hinna med det innan jul i alla fall, men vi får se.

Eftersom om en vecka har vi en bil (eller husse har en bil och han blir vår personlig chaufför) har vi bestämt att testa nytt vet.klinik: Bålsta Smådjursklinik heter det. Vi har ju gått tidigare i Västerorts Djursjukhus men jag har inte riktigt varit helt nöjd med dem. Jag kan inte sätta fingret på det jag är missnöjd med, utan det är mer en känsla som jag har. Att hitta en bra veterinär är guldvärd och absolut inte enkelt :)


Kommentarer
Postat av: Hav utan hamnar

Puff the magic dragon

2009-11-22 @ 06:47:47
URL: http://havutanhamnar.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0