Garagestädning

Oj vad tiden går. Jag har varvat med extrajobbet och projektarbete i skolan så jag har inte haft några fritidsproblem på ett tag. Husse har inte heller varit hemma så mycket utan trivdes också väldigt bra på jobbet förra veckan - och han har verkligen ingen som helst schema... Men som sagt har Puff haft turen att få vara hos kompisen Molle och leka och busa.

Eftersom det har verkligen inte hänt nånting här på alldeles för länge kan jag bjuda på lite bilder från förra helgen då vi städade garage. Husse har ju gått och köpt en bil så vi var äntligen tvungen att rensa allt våra flyttgrejer som vi bara hade dumpat till garaget och sortera dom (slänga/spara). Måste jag inte ens nämna att vi har bott här redan ett år, otroligt att man kan bara låta grejerna ligga en liten evighet och ännu konstigare var att man hade flyttat med sådana grejer och inte slängt dom på en gång. Men Puff fick i alla fall vara med och städa vilket han inte tyckte var så roligt då det var kallt och blött ute - inte någon väder till en liten söt papillon att vistas utomhus alltså, enligt honom själv.



Så här kan ni se Puff som undersöker han nya fina vagn. Han ville förmodligen hoppa in där och sova, som sagt, han var inte så förtjust att vara med och städa). Och på har han han mitt senaste Tradera-fynd, en allväder-overall med ursöta apor. Han var relativt nybadat så jag tyckte inte att han behöver smutsa ner sig direkt i det blöta gräset. Att vara en matte som hatar smutsiga hundar är det inte alltid så enkelt att ha en vit hund :)


Kommentarer
Postat av: Patricia & Duke

Åh så spännande, då kan ju ni ta med en liten kopia till mig o flytta upp hit så kan alla gå på hundhuset haha ;D!

2009-11-25 @ 11:49:11
URL: http://dukesdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0