Helg!

Helt underbart att ha en ledig helg utan att behöva tänka på skolsaker. Johan har följd med Nicklas hem till hans föraldrar till nån lite by utanför Västerås så jag o Puff får njuta av Stockholms vårsol alldeles ensam. Och det passar oss bra. Imorgon ska vi vakna pigga och glada och åka in i stan. Shoppa lite och fika i Small to Big i Kungsholmen  kanske till och med hinna med ett myspromenad. Imorgon ska det vara fint väder, enligt alla tidningar och väderprognoser. Regnar det så blir jag så arg att jag blir grön. Jag ska ta med mig kameran så jag har kanske fina bilder att dela med mig imorgon kväll.

På söndag är det näst sista gången på valpkursen. Valpkursen har varit ett succeè. Även om ibland känns det att Puff varken hör eller ser nånting så har han ju lärt sig en hel del. Som t.ex under den här veckan har vi tränast "hit" -> att hunden kommer och sätter sig på din vänstra sida. Puff fattade snabbt hur man skulle göra, och han kommer att imponera alla på valpkursen. Han har nämligen ett litet speciellt sätt att sätta sig, han ställer sig på bakbenen, snurrar runt (fortfarande på två ben) och sedan sätter ner rumpan och inte först efter det, lägger han ner framtassarna. Värsta cirkushund.

Våren har gett oss en helt ny hund. Helt plöstligt tycker Puff att det är roligt att vara ut, han går till och med hemifrån i koppel utan större diskussioner. Han gillar verkligen inte kylan.

Puff börjar också bli stor. Blev lite chockat igår när vi fick utställnings-PM till nästan helgens inoff i Sollentuna, och jag kom på att Puff ska inte längre gå i småvalpsklassen 4-6månader utan han har blivit stor 6-9månaders valp tills dess. Eller stor och stor, förra veckan vägde han 2,3 kg och är lite pyttis, men alla kan ju inte vara superstora eller hur. Vi visste ju redan från början att han inte skulle bli någon jätte-pappis då han var ju den minsta i kullen (även om man kan ju inte vara så säker, valparna växer ju lite hur som helst :) )

Med det här bilden ska vi säga hejdå till vinter och med imorgons bilder kommer vi att officiellt välkomna våren :)



(Ja Mummille sit tiedoksi ettei me yöllä olla oltu metsäilemässä, vaan ihan sattui vaan olla vähän pimeämpi päivä)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0