Skolstart för mig och valpen

Nu har jag börjat på mitt nya skola, rätt så spännande var det. Under en timmes registrering hann man inte lära känna nya klasskamrater så mycket, men dem verkade rätt så vanliga (fast man har såklart alltid några undantag) 

Lille Puff växer och växer. Öronen har blivit superstora och benen långa så han ser ut som ett blandning mellan elefant och giraff. Och en hårboll.

Vi är glada att vi har nästan rumsren lille valp här hemma. Det är otroligt skönt att slippa titta hela tiden på golvet när man går :) Men om vi inte är tillräckligt snabba på morgonen eller glömmer bort hans snabbis-kissrundor eftersom vi är för upptagna på kvällen så är olyckan framme. Men annars går det bra och han säger till för det mesta, dvs han springer runt och gnäller.

Sedan väntar vi med spänning den 14.e februari. På alla hjärtans dag ska Puff för första gången ställa sig i utställningsringen i Sollentuna, dock bara inofficiellt då han är ju bara en pyttevalp. Det ska bli spännande att se om Puff vägrar att visa tänder och bestämmer sig att bita domaren på fingret.... Tack och lov så är det hans uppfödare som ska ställa ut honom, så jag slipper skämmas iaf :) Så lycka till Lena :) Men vi har tränat hur man beter sig på ringen, han kan gå fint brevid mig, blicken fastlimmat på en godisbit i min hand, han kan tålamodigt stå stilla och fint, samt till och med låta folk att kika på hans tänder när han känner för det. Så det ska bli super roligt att se om alla andra tycker att plutten är lika fin som vi tycker. Fast nu börjar jag misstänka att jag har redan berättat allt detta i förra blogginlägg.

På söndag ska vi börja valpkurs hos Fria Hundar, vilket ska bli skönt. Puff har visat sig att vara väldigt envis och bestämt sig att lyssna på matte och husse bara när han känner för det... Så lite kontaktövningar och liknande under undervisningen ska bli så skööööönt.  Kanske i framtiden vi vågar ha Puffen utan koppel då vi kan lita på att han vet vad inkallning innebär.

Och sist men inte minst ska jag passa på att gratulera Johan som är nu färdig med sin utbildning. Nu är han vuxen på riktigt :) PUSSSSSS.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0