Att sova..

...kan vara rätt skönt, om man gör i rätt tid. Dvs inte tusen timmar på kvällen, så att man vaknar vid 2230. Nu kommer man inte kunna somna om och sova gott på natten, vilket innebär att man är precis lika trött imorgon. Allt detta är Johans fel, eftersom han verkade trött på eftermiddag när han kom hem, så jag tyckte att vi kan ta en lite tupplur. Bara för hans skull så klar :) Men då ville valpen inte vara själv och låta matte och husse sova, så Johan väntade att jag hade somnat och gick sedan upp med hunden. Så jag har blivit blåst här. TYPISKT.

Idag var mitt första riktiga föreläsning. Rätt så spännande, det handlade om hur språket har förändrats under 1900-talet.  Den här delkursen kommer vara en grammatikkurs, vilket jag inte ser framemot. Men det är väl sånt som man måste kunna och behärska. (men vad gör man om man verkligen inte kan korrläsa? )

Imorgon ska jag springa till biblioteket och förhoppningsviss kunna fixa mitt bibliotekskort samt hitta de böckerna jag behöver. Jag ska ta mig till skolan och fixa mina inloggningsuppgifter till MONDO som det heter här i Sthlm. Sedan måste man städa här hemma då vi kommer få ett besök från Småland under helgen.

Nu ska jag umgås lite med Johan innan det är sovdags (igen). GOD NATT:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0