Tjej-matematik.

Det finns några regler när det gäller shopping.

1. Betalar man med kort har man inte använd några pengar (inte iaf lika mycket som man hade använd om man hade betalt med "riktiga pengar"

2. Alla matematiska normer ska omvärderas och göras om. 



Puff har blivit ett litet expert när det gäller shopping - och lite tjejmatte har han också lärt sig. Eftersom vi har fått nyss skicka tillbaka en felbeställning av en tomtedräkt och valt att beställa en annan, lite dyrare tröja istället för dräkten sparar vi pengar eftersom vi hade redan betalt dräkten och nu måste vi bara betala mellanskillnaden = tröjan kostar bara lika mycket som mellanskillnaden eftersom det andra pengarna har vi betalt redan tidigare och inte längre räknas. Hänger ni med på resonemanget? Ungefär likadan som att man sparar pengar när man köper på rea...

Idag åkte vi till Bromma Zoo för att köpa några fiskar till akvariet. Helt plötsligt stod vi vid kassan och hade inhandlat saker för nästan 4-siffrigt! Och nej, så dyra var inte några ynkla platys liksom. Vi köpte b.la en lila flexikoppel som ska matcha med Puff nya lila Puppia-sele samt Hurttas Pro-allväderoverall. Vi hittade alltså äntligen en overall som sitter perfekt på Puff. Och på Bromma Zoo hade dom också ett relativt bra pris på den. Så nu är jag supernöjd :) 

930277 Hurtta pro Brun overall



Så här ser overallen ut, kvalitén är bra och superenkel att klä på vovven. Man kan också fixa med passformen så att den sitter perfekt på hunden. Vi gillar det :)


Och vad beställde vi istället för tomtedräkten? Jag skrev ett tag sen om en gullig tröja från Louis Dog (finns hos Posh Pooches).... och jag kunde ju inte bara motstå det. Så det här gulligheten väntar vi nu från posten:


Och oroa er inte, Puff kommer inte bli utan tomtedräkt heller. Vi la en ny beställning efter det från Spoiled Dog.


Måste jag ens säga att ungefär en månad sedan jag lovade mig själv att jag inte ska shoppa föra Stora Stockholm!

 

 


Kommentarer
Postat av: Anna Posh Pooches

Puff kommer bli minst lika snygg som Baby själv hälsar han! /Baby Boo

2009-12-05 @ 13:20:34
URL: http://poshpooches.blogg.se/
Postat av: marie och spencer

Haha, känner igen de där om när man betalar med kort. Då blir man så förvånad när man sedan ser att man har plötslig mindre pengar på kontot :p

2009-12-05 @ 23:38:39
URL: http://naken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0