Snö!

Inatt har årets första snö landat (och stannat) på marken så på morgonen när vi vaknade möttes vi en helvit landskap. Så himla fint. Det är alltid lite speciellt med vinterns första snö, men iår kändes det lite extra speciellt.

Igår fick en bloggkompis-vovve Duke somna in efter en väldigt svår höftfel-upptäcktes. Lille-Duke han bli endast 7månader och en dag gammal. Snacka om livets orättvissor. Så hemskt hur saker och ting kan förändrats. Man åker in till veterinären för kontroll och kommer hem utan hund. Duke, det lilla norrlänning och snöälskare som han va, hade nog sett hur vi alltid så avundsjukt klagade att dom hade snö där uppe och inte vi här i Stockholm. Så vem vet, kanske det var Duke som inatt bestämde där uppe vid molnen att det är även dags dom stackars 08:rna att få snö.

Så vi säger Tack för snön och att vi har fått följa din vardag via din blogg, Duke. Sov gott! 

Puff i snön. Det var inte allt för lätt att se honom, han hade ju snö upp till magen :)  
Man såg bara svarta öronen och reflex-västen, annars resten var bara vit, vit, vit...


Kommentarer
Postat av: marie och spencer

Ja det är så sorgligt att det blev så :(

2009-12-16 @ 10:20:24
URL: http://naken.blogg.se/
Postat av: Sara

Haha! Ja, tänk, det sa ju Texas också. Att han bara hjälpte till! Han är väl en riktig pärla ändå, min hund ;)

2009-12-17 @ 11:03:38
URL: http://lifewithtexas.blogg.se/
Postat av: Patricia & Duke

Tack det är precis så jag tänker! Jag kan verkligen inte leva utan en hund i mitt liv!



Jag började gråta av ditt inlägg, det var jätte fint! Det är vekrligen en typisk Duke-grej, ge snö åt alla sina älskade vänner!

2009-12-17 @ 11:52:30
URL: http://dukesdagbok.blogg.se/
Postat av: Linda & Azi

Det var sorgligt med Duke... :(



Ja, rött är så fint! Jag går ut så stolt med den :) Haha, här är snö upp till Azis mage! Din lilla vovve kommer försvinna helt då hihih

2009-12-17 @ 17:15:54
URL: http://astirazalea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0