jul-kaos

December måste vara årets kortaste månad! Man hinner inte med nånting och ingenting blir gjort. Den 21:a åker vi till Finland där vi ska fira jul och till dess ska man hinna massor.

Johan vill att vi ska sätta upp granen typ imorgon, vilket innebär att man måste julstäda först. Imorgon ska vi dock också åka ivåg till Kista Galleria och försöka hitta alla julklapparna. Lite kvalitétid för hela familjen då lille Puff får också följa med eftersom julshoppingen kan ta en och en annan timme. Tur nog så gillar han åka sin magväska och titta på folkvimmel.

Imorgon ska vi också göra ordning på Puff inför lördagen och helst gärna hinna se Idol-finalen. På söndag ska vi åka till julmarkad i Sigtuna. Och nästa vecka ska jag ägna mig åt min uppsats om hur föräldrarroller presenteras i föräldrarlitteraturen.

Och jag vill inte ens börja prata om det faktum att jag är klar med min utbildning efter jul och borde börja söka jobb.

Så just nu känns det kaotiskt. Men det blir nog lättare bara vi klarar över julen :). Eller förmodligen när vi har parkerat bilen i Viking Line-båten och är på väg till Finland. Jag har ju inte firat jul hemma i Finland på två år nu så det ska bli roligt. (fast det är alltid jätte skönt att åka hem, jag förstår inte hur någon över 20 år gammal kan bo hemma hos sina päron)  Hoppas det är snö där, annars känns det inte riktigt som jul.

Kommentarer
Postat av: Elin

Tack!



Nu närmar det sig du!

hihi, pirrit som attans i min mage..hur är dina nerver ;)

2009-12-10 @ 21:43:39
URL: http://fluffmonster.blogg.se/
Postat av: Elin

hur gick det?? :)

2009-12-12 @ 20:26:03
URL: http://fluffmonster.blogg.se/
Postat av: marie och spencer

Lätt att december är den kortaste månaden! Och februari som enligt almanackan är den kortaste, måste däremot vara den längsta :p

2009-12-13 @ 13:42:24
URL: http://naken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0