Kvällspromenader...

När man kl 22.30 ska gå på en liten kvällspromenad i mörkret med en pytteliten hund som är mindre än de flesta katter önskar man nånstans att man hade skaffat en lite större och läskigare hund som skulle skrämma bort alla skumma människor.

Som idag, vi mötte en svart labbe och hans matte - och Puff fick typ panik: han skällde. Och om ni inte visste så Puff skäller inte mot andra hundar, typ aldrig aldrig nånsins aldrig. Så jag kan nog inte lite på att Puff skulle skrämma bort läskiga gubbar heller. Iofs så Puff kan bitas och kan lova att dom tänderna är vassa små nålar men....

Det är nog därför våra ensamma senkvällspromenader kan inte ens riktigt kallas för promenader, vi går inte så långt bort hemifrån utan går typ fram och tillbaka på gräsmattan här.

Men när vår stor och stark husse är hemma och följer med så vågar vi gå lite längre bort :) 

 Nu sover Puff redan under soffan - han blev nerputtat från soffan eftersom enda stället han ville ligga var bakom min rygg och då kan ju inte jag sitta på soffan. Inatt finns också risken att Puff få sova i sängen eftersom jag vill ju liksom inte att han ska känna sig ledsen eftersom husse inte har pussat han godnatt. (det kan hända att husse somnar innan han hinner pussa matte godnatt men aldrig har det nog hänt att lille Puff har blivit utan godnatt puss...)

Men men....GOD NATT

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0