Kärlek

Om inte matte och husse blev inspirerade av prinsessa Madeleines förlovning så Puff tog steget. Han har blivit kär i den där lilla puff-flickan vi mötte någon vecka sedan på en regning kvällspromenad. Lille Lizzie. Det hindar inte alls han att hon är endast 4 månader gammal - nejdå - han tycker att Lizzie är det vackraste som finns just nu och absolut roligaste att leka med. Lizzie gillar också Puff, fast hon är nog lite för ung att vara riktigt kär. Istället är hon bara lite extra busig. igår t.ex jagade dom varandra och när Lizzie sprang efter Puff så tog han tag i hans svans och sprang en bra bit och håll Puff på svansen. Vi häll på att svimma av skratt :)

Att Lizzie är en powder puff och Puff en papillon hindar inte heller kärleken. Dom är ju båda puff på nåt sätt :)

På Lizzies mattes photodagbok kan ni kika lite bilder om gårdagens kärleksmöte på grässmattan.


Från kärleken till vardagen....

Jag har börjat skolan igen (sista termin innan jag ska få ut min fil.kand examen på mediekommunikationsvetenskap som det så fint heter) så man kan säga att hösten är har kommit officiellt. Tur som det är har jag väldigt lite schemalagt så det har inte blivit några problem med det vem som ska ta hand om Puff. Han klarar att vara hemma själv de få gånger jag måste åka till föreläsningar (2 timmar/gången).  Sedan har vi snälla snälla grannar som kan ta hand on Puff om det panikar. Som i tisdags fick Puff vara hos våra grannar som bor snettunder oss. Lite nervös var jag hur han skulle bete sig, men tydligen hade det gått bra. Puff hade dock börjat dagen med att springa runt, runt, runt, runt och stackars tjejen var en aning orolig om han nånsins skulle lugna ner sig - vilket han som tur var gjorde.

Helgen ser dock rolig ut:
Fredag: en kräftskiva (så mycket kräftskiva man kan ha i en lägenhet) med både hund och människogäster.
Lördag: har vi planerat ett besök till Small 2 Big.
Söndag: Puff:s första lektion på fortsättningskurs hos Fria Hundar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0