Uppdatering

Ooh, det var lääänge sen man bloggade senast, hela två veckor typ. Och det har hänt mycket. Otroligt mycket

-Man har behövt söka till vårterminen. Efter mycket om och men så sökte jag "Kommunikation i tal och skriftStockholms Universitet samt "Retorik A"Södertörns Högskola. Vi får se hur det blir. Igår märkte jag dock att kursen på SU verkar supersvår och innehåller massa svåra saker. Det ska bli spännande att se om man i överhuvudtaget kommer in i kursen eller om man klarar av att studera så där allvarligt.

-Vår lilla katt hemma i Finland blev påkörd av brandbilen. Så hemskt som det är så tycker jag att det är lite ironisk att det var just en brandbil, branmännen ska väl rädda katter, inte köra på dem.  Föraldrarna hade dock gjort fint på olycksplatsen med ett skylt, blommor och ljus så det var säkert många som trodde att det var någon människobarn som har blivit påkörd. Detta hände dock 2 veckor sedan och igår hade dem varit och hämtat ett litet kattunge, en rödvit lillkille.

-Jag har också hunnit fylla år, hela 23 år blev det. Vi hade fest här hemma, inget jätte party blev det utan lite hemmamys med alkohol. Jätte trevligt, det brukar ju inte vara så himla kul att gå ut i Falun. Jag fick (såklart) roliga presenter också som tex presentkort till en make up-lektion på Make Up Store från tjejerna. Sedan kommer jag också få välja lite smink så det kommer bli superkul. 

-Vi har hittat en lägenhet. Vi har alltså nånstans att bo när vi väl ska flytta. Lägenheten ligger i Upplands-Bro och det tar 30min med pendeltåg in i Stockholm C. Det är en 3:a med balkong och garage och det bästa är: vi fick ett första handskontrakt. Man kan väl säga att vi hade tur. Vi fick höra att vi var det första som meilade om lägenheten när den väl lags ut på Blocket. :) Nu ska Johan flytta dit senast den 15:e november, hoppningsviss ska vi få nycklarna redan en vecka tidigare. Jag kommer sedan bo lite här och där, men på det är planerad att vi ska flytta resten av saker innan jul. 

- Vi planerar att skaffa en hundvalp. Äntligen. Men om det ska jag inte berätta mer innan jag själv vet lite mer. Med en liten papillonpojke ska det ju vara såklart. :)  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0