Gustav Vasa



Jag börjar bli lite trött på Gustav Vasa. Som guide har jag fått berätta om denna gamla kungen och hans äventyrer om och om igen på jobbet. Inte att jag tycker att det är ointressant, tvärtom, men det blir liiiiite tjatigt till slutet. Och just nu är jag mer intresserad av kungar runt 1700/1800-talet. Jag förstör inte varför just Adolf Fredrik skulle bli kung? Och varför var Gustav IV Adolf inte omtyckt?

Det roliga är att jag har under sommaren lärt mig alla kungar från Gustav Vasa till Karl den 14:e Johan. Känner mig rätt duktig och som en värsta historianörd.

Nu ska jag iaf vara ledig 3 dagar, vilket ska bli skönt. Önskar bara att solen skulle komma framme innan onsdag då det är dags för mig att ta mig till jobbet igen. (jag har inte solat en enda gång iår, vilket är jätte tråkigt)

Det här sommaren har så varit så icke-somrig som bara den. Jag har varken gått i finafinasommarklackskor, inte med klänningar, inte solat, inte druckit cider på uteservering, inte myst på stranden, inte grillad, inte suttit ute med en flaska vin och några vänner och pratar hela natten tills man märker att morgonposten kommer och solen skiner på himlen. Kanske jag hinner med allt detta, man kan kanske hoppas att det blir fint i augusti iaf. Och om en vecka när vi ska åka till Finland. Nån gång måste det väl vara fint väder där också?

Annars händer det inte så mycket. Lite hemligt väntar jag att skolan ska börja igen, jag tycker det är alltid spännande att börja en ny termin ungefär som man var liten, nya skolkläder, nya skolprylar osv....(spänningen håller typ en vecka och sedan börjar jag vänta tills jullovet) Det blir kul och se vad vi ska skriva C-uppsatsen om, och man får hoppas att det bli lika roligt att skriva som B-uppsatsen, och så klart med lika bra resultat :)

Jag har också bokat tid hos nagelsalong. Jag ska äntligen fixa mina naglar. Har blivit så trött på att hålla på och måla och fila naglar så att dom har sett alldeles hemska ut ett tag nu. Nästa måndag ska jag få fransk manikyr med géle och det ska förstärka naglar och göra att mina naglar håller sig fina flera veckor. (ca 3-4) Långden på naglarna får vara mitt eget, vilket har aldrig varit något större problem. :) Ska bli så skönt att få snygga naglar :) (hoppas att det blir fina då...)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0