Om livets stora problem och om att flytta.

image9 image10

Jag har ett problem.En hundproblem, fast jag inte ens ha någon hund och jag skulle inte kalla mig en hundmänniska. Men jag tycker inte att småhundar kan räckas som hundar, utan de är mer som katter med hundegenskaper. Jag har hela mitt liv velat ha en liten papillon (lååååååångt innan det här minihund-i-handväskorna-hysteri) men det är sååå svårt att bestämma sig (och ja, man måste ju bestämma sig långt innan man väl ska skaffa en hund.) Nu har jag kommit på att en liten pomerian är väl också såååå supergullig. Nja, jag har väl några år kvar att fundera på detta, jag har lovat till mig själv att när jag börjar leva vanligt vuxen liv (och blir rik) ska jag få skaffa en liten vän med fyra ben. Eller två :) Men visst tycker ni också att dom båda er supersöta.


Jag funderar på det här med att flytta. En halv timme sedan tyckte jag att det är huuur jobbigt som helst, nu tycker jag bara att det är helt underbart och kul att få packa ner saker. Konstigt. Jag borde väl iaf vara van vid att flytta. Nu behöver jag inte iaf flytta fram och tillbaks mellan olika länder, som jag har gjort förr. (Finland-Sthlm-Finland-Sthlm-Finland-Falun) Men ibland är det inte så lätt att bestämma sig vad man ska göra och framförallt, vad man ska bo. Och med vem och hur.

Roligast av allt är, att mitt i flyttpackningen börjar man redan planerar nytt flytt. Kanske man ska ändå inte göra alla kurser uppe i Falun och istället flytta lite någon annanstans. Eller att vara utbytesstudent. Fast det möjligheten känns just nu lite långt borta, jag blir ju en liten sambotjej, och såna kan ju inte bara åka utomlands bara så där. Tror jag inte iaf. Inte om man ska vara borta ett halvt år. (jag tror inte riktigt på långdistansförhållanden) Men vi får se hur det blir i framtiden.


Kommentarer
Postat av: Maija

Tuommoisen kanssa pääsee lentokoneeseenkin helposti :) ei tarvi heittää ruumaan.

2008-02-03 @ 17:10:54
URL: http://norfolkinterrierihymy.webs.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0