Efter jul och nyårsfirandet

Nu är man tillbaka i Falun igen. Visst var det trevligt att vara borta lite, men så himla skönt att vara hemma igen.

Efter uppsatsskrivandet åkte jag och firade jul i Småland och bekantade mig vid Svenska julbordet. MumS, prinskorvar och köttbullar, iår slapp jag iaf det äckliga finska julmaten :) Jag hann träffa också lite mer killens gamla kompisar, vi var på middag och på bio (såg Guldkompassen, det var helt okei, slutade dock lite konstigt....) Julafton träffade jag också självaste tomten, som hade en finfin halsband och lite annat till mig.

Efter julen var det dags för hemskaste båtresan ever. Jag fattar inte att människorna vill åka båt över Östersjön på skojs skull. Usch. Båten gungade och lätt som det skulle sprica och sjunka. Så jag var rädd och mådde illa. När vi tillslut kom till Finland var det bra igen, träffade lite kusiner och  mina små guddöttrar och sen så klart resten av familjen och lilla ponnyn.  Nyårsfirandet var lungt, vi drack lite vin/öl hos mina kompisar och slutade kvällen med pizza. Jag var rätt så nykter faktiskt, men det kan man inte såga om lill-Killen.

Men igår flög vi alltså hem. Alla fiskarna hade överlevt så man kan väl vara nöjd. Idag har man hunnit att packa upp det mesta, byta vatten till fiskarna, handla och snart ska vi också tvätta. Så bra att man har någon slags vardag igen. Nästa veckan kommer jag och Bellis tillbringa med uppsatsen, det känns dock inte så jobbigt, Roger hittade inga stora fel på vårat uppsats.

Och snart ska jag flytta, typ om 3 veckor. Så det är mkt shopping som väntar på mig :) Det är ju så mycket man måste ha och mycket mer saker som man inte behöver, men vill ha ändå.


Kram och gott nytt år till allihopa :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0