Det var faktiskt rätt länge sen...

...när jag sist bloggade. Men nu ska jag bli lite bättre på det.

Veckorna som fösare var väldigt roliga. Det är alltid fel att träffa nya trevliga människor. Visst, veckorna var mer eller mindre som berg-o-dalbana, men alla sina positiva och lite tråkiga saker. Allra jobbigaste var nog det, att man märkte så tydligt att man är inte länge 19-år och orka festa varenda kväll. Till mig räckte det att jag var med på aktiviteterna under dagarna (så klart kunde man hitta mig på Etage eller på kåren några kvällar under dom veckorna) men annars var jag så trött att klarade av att bara ligga hemma o sova.

Sen har jag också börjat skolan igen. Första kursen heter Medier och förändring (kan vara att det heter också nåt annat, kommer inte ihåg, men tror att det var nåt sånt) och såååååå himla tråkigt som det är. Jurgen Habermas är inte mitt favorit författare. Usch.

Jag har också kommit på en sak. Det finns ju alltid nåt man måste ha. Nu vill jag ha akvarium och fiskar. Men. Tänk om jag tröttnar på det om en vecka (mkt möjligt...) och hur jobbigt det är att hålla på att byta vatten o plocka bort döda fiskar. Vi får se hur det blir. Jag kan dock inte tänka på nåt annat just nu, så det kanske måste skaffa akvarium, trots allt. Kanske. Suck. Det blir ju bara skitjobbigt att flytta runt med ett sånt. Inte att jag ska flytta runt så mkt just nu, men man vet aldrig.

Snart ska jag också säga hejdå till Britsen o flytta bort till Norslund. Visst blir det trevligt att bo väligt nära killen och så rätt nära skolan också, men nja. vet inte. Det är ju ingen annan som jag känner som bor i närheten. Och jag är mer eller mindre beroende av andra människor. Tänk hur sorligt det är om jag måste börja gå hem från skolan alldeles ensam. Inte kul.

Det känns lite som att ALLA skaffar kattungar. Verkligen ALLA. O jag har fortfarande inte en enda. Men jag tror, att om jag tjatar lite till så killen ger upp. Det måste finnas nån gräns på hans tålamod också. Hoppas jag iaf.

Men nu måste jag nog sova lite, för att Fröken 08 vill att vi ska på gympa ikväll. Kram.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0