Måndag igen.

Så himla skönt. Igår var första dagen när jag behövde inte göra nånting sedan när jag flyttade till Kopparvägen. Och det gjorde jag inte heller. Jag befann mig i sängen tills sent på eftermiddag, läste lite tjejtidningar och gjorde stora framtidsplaner med killen. (alla måste väl ha 5-års plan eller hur.. :) ) Sen på kvällen det blev lite middag och film, Lilla Kycklingen som jag fick av killen när jag fyllde år. (jag älskar Fisk På Torra Land)

Eller jovisst, igår gjorde jag också mina kursval till vårterminen. Just nu känns det att jag har valt rätt, men vi får se... Det blev iaf Reklamproduktion 1, samt liten kurs om marknadsföring och min franska så klart. Sen ska jag nog försöka hinna plugga Svenska B på komvux, så det kommer vara tillräckigt att plugga under våren....


Idag har jag varit så himla duktig och pluggat franska hur många timmar som helt. Och det behövs verkligen, har ju missat lektionen under två veckor nu, och fattar ju typ ingenting. Fast nu börjar det se lite ljusare ut igen. Ska nog snart hoppa över till MKV, hoppas det går lika bra som franskan.

Och mellan allt pluggandet har jag hunnit göra något väldigt viktigt. Jag har bokat det sista Harry Potter-boken. Nu måste jag dock vänta typ en månad till, men sen ska jag få veta vad händer. Jag vet, det finns ju redan på engelska, men jag vill inte läsa det på engelska. Har läst hälften av dom böckerna på finska och resten på svenska och det är inte roligt när alla har 500olika namn beroende på språket. Så nej, inte något tredje språk tack, det skulle vara alldeles förvirrande.

Det händer också något hemskt i mitt akvarium. Det har dökt upp snäckor. Små små snäckor som kryper där inne. Usch o fy, undrar vad dom kommer och hur ska man få dom bort...Några tips?

Nejdå, du ska jag lämna datorn igen och fortsätta med mina skolböcker. Puss och kram.


Kommentarer
Postat av: madholejn

Hoppas alla har fått VG A. :)

2007-10-15 @ 14:45:42
URL: http://madholejn87.blogg.se
Postat av: Johanna

Hej hej... Jag har inte valt riktigt samma som du. DU ska väl läsa reklamproduktion? Det läste jag i våras så i vår blir det bildproduktion istället. Jag läste mailet och har svarat på det nu. Hoppas allt är bra!

2007-10-16 @ 14:27:22
URL: http://jojohanna86.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0