En trevlig måndag

Idag har varit väldigt bra på många sätt. Man blir lite förvånad, det är ju måndag idag, och det finns ju ingen som tycker om måndagar. Fast jag gör det, måndagar har blivit min favvodag. (inte minst att det är min ensam-kväll dag) 

Dagen började inte så bra dock, min kära visdomstand håller på att börja växa igen, så det kändes lite inte-så-bra när jag vaknade, men under dagen har den konstiga känslan försvunnit. Tanden är min kompis, och vi har kommit överrens att är han snäll så får han stanna kvar. Så därför vet jag att han gör sitt bästa att inte göra mig illa. 

Efter det tog jag en liten promenad ner till stad och gick till vägledningscentrum. Nu är det egentligen dags att plugga lite Svenska B. Och inte en dag för tidigt, imorgon är den sista anmälningdatom om man vill börja i november. Och det vill jag ju. 

Efter det gick jag till fiskaffär så klart. 3 söta guppys, en kille med sina två tjejer fick följa med mig hem den här gången. Hoppas att det blir massa små fiskbebisar :) 

Efter fiskaffären var det dags att gå upp till mediehuset och hämta min tenta. Det var inte lätt att hitta, det var inte riktigt där vart alla andra tentorna var eller jo, men längs under typ mellan en annan tenta. Men det var värd att leta efter, kan inte komma ihåg när jag har senast blivit lika förvånad. Fatta att man fick VG. Jag som verkligen fattade nada om Habermas. 

Kvällen har dock inte varit lika roligt, man har bara suttit hemma o pluggat o pluggat o pluggat. Lite seminariuppgifter, hur man ska se SVT som levande organism, sedan lite projektarbete och höll på skicka massa e-post till massa okända människor och jag var till och med sååå himla duktig att gjorde allt mitt franska också. 

Nu ska jag unna mig lite tonfisksallad och sen är man ju helt färdig för lägga sig. Fast min nya säng är konstig, man drömmer om konstiga saker...men men....

GOD NATT 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0