Utmanad

Jag har blivit utmanad av kära Mimmi!

REGLER:
Som utmanad ska du nu skriva fem underliga/egendomliga saker om dig själv i din blogg. Du ska samtidigt lägga till dessa regler. Utmana nu själv fem personer som du vill veta mer om deras egendomligheter.

1. Trots att jag pratar finska som modersmål så vägrar jag säga ett enda ord på finska i Sverige. Inte ens kära kille får mig att säga nåt, inte ens om vi är helt ensamma. (eller faktiskt, jag har lärt honom att säga bankomat på finska, fast han kan ju inte uttala det...)

2. Så tjejing som jag är, jag är ändå precis lika snabb som de flesta killer när det gäller att göra sig ordning till skolan på morgonen. Det tar typ en kvart. Och det syns. Tyvärr. Men det är inte så lätt att vakna upp så himla tidigt...

3. Jag pratar rätt mycket i sömnen. Jag gillar prata helt enkelt, om man inte hinner säga allt när man är vaken, så måste man väl förtsätta när man sover.

4. Jag har alldeles eget dialekt, både när jag pratar finska och svenska. Väldigt sällan nån gissar vart jag kommer ifrån.

5. Jag har börjat att äta grönsaker när jag var typ 18. När jag var yngre tyckte jag att dom var superäckliga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0