Egentligen i Finland igen.

Jag överlevde en vecka i Småland (jag tror att det heter Småland där nere, själv kallar jag det ju halv-skåne), hemma hos killen. Och det var faktiskt til och med lite mysigt, om man inte tänker på 8timmars tågresa ner dit med alla försena tåg osv.  Det blev en lung vecka. På fredag tog hans bror stundenten, så det blev lite firande. Roligt att träffa lite hans släktingar, trots att jag fick (igen) förklara hundra gånger det där med svenska språket och finland och hur duktig och smart jag är.

Det hände dock också jobbiga saker under veckan, som om att jag brände mitt rygg medan vi la på standen en dag. Fast jag tror nästan att det var värd det, mysigt var det nämligen. På stranden träffade jag också en av killen kompisar, den första som kunde säga nåt annat om honom än "han är snäll och genomgo". Och den andra jobbiga är, att vi har ätit typ chips. Bara chips och hela tiden. Typ. Usch. Och Piggelinpinnar, med det är ju ingen nackdel. Det är kärlek.

Sedan  börjar jag bli mer och mer övertygat att jag har en flickvän. Så söt är han när han pysslar med sin örhängar och platttång. Och han har olika röster. Han har så himla rolig dialekt när han är hemma, inte alls som hemma i Falun. Och han pratar tuffingsspråk med sina kompisar. Puss.

Sista dagen sprang vi runt i Göteborg (har aldrig vart där förut) Inte så mycket att säga om det, det var väl trevligt. Fast jag tror att jag gillar mer Stockholm. Vet inte. Kanske jag ska ge lite mer tid till Göteborg. Och det här fattar jag ju inte, varför måste man välja sitt favoritstad mellan Göteborg och Stockholm, kan man inte bara tycka om dom både. Tydligen inte.

Men som sagt, nu är jag hemma i Finland, typ 9 veckor blir det. Sommarsingel asså :) Eller inte. Men nåt vill jag vara. Jag är ju ingen flickvän direkt, har ju ingen att gosa med, men inte singel heller, kan ju inte gå ut o ragga på alla snygga sommarkillar. Suck. Men det blir nog bra, killen kommer hit om två veckor och stannar några dagar (tillräckligt länge att min lillebror blir tokig)

Nu ska jag gå, äta lite och sen springa o kika på min lilla häst. Undrar om han har blivit bara tjockare och tjockare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0