Att bo ihop eller inte?

När vet man att det är dags att flytta ihop med någon annan? Det är något jag har tänkt lite nu. Och jag har gjort lite matte till och med.  (Och nej, nu ska jag bara påminna allt att enda jag kan tänka mig att bo ihop just nu är min lilla Fröken 08, inte med nån halvskånska kille, som är typ snart klar med studier och flyttar från Falun, jag orkar ju inte flytta runt heeeeeela tiden. Och han vill ju inte bo ihop med mig. Och vi har ju känt varandra ju pytteliten stund. Han hatade ju mig första gången vi träffades så vi blev vi lite senare då...men det är ju en helt annan historia.)

När man bor ihop med sin pojk/flickvän, så vad gör man när man bråkar? Man kan ju inte åka hem eller kasta ut den andra. Fattar egenligen inte hur man fixar att bo ihop. Fast andra sidan är det säkert väldigt smidigt. Tänk att ha en kille som bor precis andra sidan stad. Ibland när du är hemma på din sida av stad och tänker på alla dom saker som man behöver just nu, men som man har lämnat kvar hos killen. Och tvärtom.

Och sedan det där med nyckar. När ska man ge extranycklar hem till dig till killen. Eller måste man göra det? Och egenligen, varför ska man göra det? Jag erkännar, min kära kille har ju nyckel hem till mig. Eller just nu har han inte den men han får den nog tillbaks efter sommaren om han har varit snäll mot mig. Han har nyckel för att...det är praktiskt. Så enkelt är det.

Och om man nu skulle bo ihop, vad gör man när man gör slut. Eller vaddå när, om menar jag såklart. Men ändå. Vad händer sen. Man måste ju bo ihop typ en liten stund iaf. Usch vad jobbigt.

Nää, fattar inte varför man vill bo ihop med sin kille. Så mysigt kan det inte vara att kolla film sent på kvällen på soffan och alltid sova ihop och vakna ihop och komma hem när det är nån som väntar på en och ...nix. Jag vägrar att tro att det är mysigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0