Så seg som man är

Det är inte lätt att komma ihåg saker o ting. Som t.ex att blogga. Men här kommer nu en liten historia, hur min hemresa gick upp till Falun. Det var dock två veckor sen, men ändå....

Här kommer alltså liten berättelse om min resa från Kotka (min lilla hemstad i Finland) via Stockholm till Falun.

 

Båten, 2007-08-14 kl 18.59

 

Jag är nästan lite förvånad hur bra och smidigt allt har gått idag. Det är inte direkt så himla skönt att släppa runt massa tunga resväskor, men hittills har det gått bra. Nu sitter jag på båten och har det tråkigt. Alla andra här på båten verkar vara pensionärer, barnfamiljer eller gulliga par som bara går runt o kramas. Egentligen har jag inte nåt emot att folk är söta o gulliga, fast nu tycker jag bara att dom är jobbiga. Det är ju orättvisst att visa får kramas när dom andra inte får det. Men snart, på den här tiden imorgon lär jag ju vara i Falun.

 

Men ikväll ska jag kanske sätta mig på Fun Club, och dricka en cola. (jag dricker ju inte nåt som innehåller alkohol?.) och kolla när folk sjunger karaoke. Så roligt ska kvällen bli. Sen lär man väl lägga sig rätt tidigt, och när man vaknar, så är man i Sthlm. Och det är väldigt trevligt.

 

/Puss

 

Tåget 2007-08-15 kl 13.44

 

Så där, nu behöver jag inte släppa mina saker aldrig mer, har lyckats med att få dom med på tåget, så nu är det bara att sitta stilla och sen är man hemma o får packa upp dom hemska väskorna.

 

Igår hände en sak. Jag vet inte om det är roligt, eller inte, men det var en kille som trodde att jag är typ 18-år gammal. Visst satt jag ensam o lyssna på karaoke, hade på mig gympaskor och drack cola. Men ändå. Jag är ju faktiskt snart 22.

 

Om 2 timmar och 45 minuter ska jag alltså vara framme i Falun. Sen ska det bli en lugn hemmakväll med killen. Vi får se om han är lika söt o gullig som han var när jag sist såg honom en månad sen. Hur som helst, ska jag typ sova tidigt, (vi får se om det går..). Det går nämligen inte sova på Sverigebåten (elller finlandsbåt, hur än man nu vill säga..)

 

/Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0